ساز ناکوک دلار

: بازار غیررسمی ارز در روز میانی هفته دچار افزایش دما شد. به نظر می‌رسد پس از حدود دوهفته نوسان نرخ دلار آزاد زیر مرز ۶۰ هزار تومانی هم‌اکنون زمان عبور نرخ ارز مذکور از این مرز فرا رسیده است. درحالی که اخبار مثبتی از نیویورک مخابره می‌شود به نظر می‌رسد دلار به دلیل جو منطقه‌ای افزایشی شد. همچنین وجود انتظارات تورمی در میان فعالان بازار می‌تواند عاملی در این راستا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد،معامله‌گران بازار غیررسمی ارز در روز گذشته شاهد رشد دمای شاخص‌های این بازار بودند. در هفته‌های اخیر قیمت اسکناس دلار آزاد به عنوان شاخص ارزی کشور در کریدور 59 هزار تومانی نوسان می‌کرد. برخی از تحلیلگران عامل حضور دلار در این بازه قیمتی را دور شدن بازار از اخبار سیاسی و همچنین مقاومت نهاد بازارساز در برابر رشد نرخ‌ها در بازار می‌دانستند. اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد تشدید کم‌سابقه آتش درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی مجددا تاثیر خود بر بازار تهران را نشان می‌دهد. چندی پیش تحلیلگران نسبت به کاهش اثر این‌گونه مناقشات بر معاملات ارزی ایران اظهار امیدواری کرده‌ بودند.

البته می‌توان گفت واکنش جدی‌تر بازار تهران منوط به رویکرد فضای حکمرانی کشور نسبت به این مناقشات است. درصورت تقابل مستقیم نیروهای نظامی کشور با رژیم صهیونیستی احتمال شروع روندهای افزایشی قابل توجه در معاملات ارزی وجود دارد. چرا که در این صورت با افزایش ریسک‌های جنگی احتمال تحت‌الشعاع قرار گرفتن فروش نفت و به‌طور کلی اقتصاد کشور وجود داشته و این‌گونه احتمالات با هدف قرار دادن انتظارات تورمی جامعه زمینه‌ساز رشد سطح تقاضا در بازار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36