عرضه‌های اولیه بزرگ‌ در راه بورس ژاپن

طی ماه‌های آینده، ژاپن شاهد عرضه‌های اولیه سهام بزرگ‌تری خواهد بود که می‌توانند بر بازار عرضه‌های کوچک‌تر غالب شوند. بر این اساس، ژاپن آماده است تا در ماه‌های آینده شاهد عرضه‌های اولیه بزرگ‌تری باشد که بازاری را که در دهه گذشته عمدتاً شاهد عرضه‌هایی با کمتر از 100 میلیون دلار بوده است، رونق بخشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، شرکت متروی توکیو هفته گذشته اعلام کرد که عرضه اولیه عمومی (IPO) آن به دنبال جمع‌آوری حدود 319.6 میلیارد ین (2.2 میلیارد دلار) است که این امر آن را در مسیر بزرگترین عرضه عمومی ژاپن از زمان عرضه اولیه 21 میلیارد دلاری شرکت SoftBank در سال 2018 قرار می‌دهد. این عرضه به شرکت Rigaku Holdings Corp. که توسط گروه Carlyle حمایت می‌شود، می‌پیوندد که به دنبال جمع‌آوری حدود 109.6 میلیارد ین در اولین عرضه خود در ماه آینده است.

به نظر می‌رسد لیست جدید عرضه‌های اولیه در حال تهیه هستند، زیرا شاخص نیکی225، بیش از 20 درصد از پایین‌ترین سطح خود که در 5 آگوست امسال ثبت شده بود، بازگشته است. فروش سهام ژاپنی در سال مالی جاری که از ابتدای آوریل آغاز شده است، به بالاترین سطح در 20 سال گذشته رسیده است، که نشان می‌دهد حتی رکود بازار سهام در ماه گذشته نیز نتوانسته است تقاضای سرمایه‌گذاران برای سهام جدید را کاهش دهد.

کلوین لئونگ، مدیر پورتفولیو در Robeco Hong Kong Ltd.، در مورد محیط کلی عرضه‌های اولیه ژاپنی گفت: اگر اصول خوب باشد و ارزش‌گذاری‌ها خیلی سختگیرانه نباشد، فرصتی خوب برای خرید سهام خواهد بود.

بر اساس آمار منتشره در بلومبرگ، ژاپن از سال 2014 بیش از 1000 لیستینگ داشته است که از این تعداد، نزدیک به 90 درصد کمتر از 100 میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. عرضه‌های اولیه سهام در ژاپن امسال 1.4 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند و با عرضه سهام متروی توکیو و Rigaku این رقم در سال 2023 به 4.4 میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود.

متروی توکیو قصد دارد سهام خود را روز 23 اکتبر بفروشد و Rigaku هم اعلام کرد که به دنبال عرضه اولیه سهام در 25 اکتبر است. از دیگر عرضه‌های اولیه در دست اقدام، سهام شرکت Kioxia Holdings Corp.، سازنده محصولات حافظه نیمه‌هادی است که گفته می‌شود می‌تواند حدود 500 میلیون دلار در بازار جمع‌آوری کند، و Intermestic Inc.، مالک زنجیره فروشگاه‌های عینک Zoff.نیز قصد فروش سهام خود را دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  +    =  15