نوسان اسکناس آمریکایی در محدوده مشخص

نوسانات دلار در بازار غیررسمی حکایت از رشد منفی قیمت دلار دارد و این اسکناس آمریکایی در شهریور تنها حدود یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، پاییز ۱۴۰۳ برای بازار ارز در حالی آغاز خواهد شد که این بازار در آخرین روزهای تابستان تحت تأثیر اخبار سیاسی و اقتصادی، از جمله «تنش‌ها در خاورمیانه» و «اثرگذاری سیاست‌های اقتصاد جهانی» قرار گرفت. در این بین، «کاهش نرخ بهره در آمریکا» و «روند صعودی قیمت اونس طلا»، بازار را به سمت نوسانات بیشتر هدایت کرد؛ نوساناتی که در کنار سفر مسعود پزشکیان به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بازار را مهیای ورود به پاییز پر از ابهام و تغییرات کرد.

با این حال، قیمت دلار در بازار هرات هم متاثر از عوامل یاد شده، هفته پایانی شهریور در دو کانال ۵۸ هزار تومان و ۵۹ هزار تومان نوسان داد و پیش از تعطیلات دو روزه، در روز پنج‌شنبه با نرخ ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا ۵۹ هزار و ۳۲۰ تومان، در پله‌های اول تا سوم این کانال نوسان داد. قیمت دلار تهران هم در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، در ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خود پایان داد و در معاملات پشت خطی روز شنبه ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.

نوسانات اسکناس آمریکایی در بازار هرات و تهران بر قیمت درهم امارات هم اثرگذار شد و این اسکناس روز پنج‌شنبه را با ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در نهایت در پایان معاملات، ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان خرید و فروش شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2