صندلی عشقی به صیدی رسید

معاملات بازار سهام امروز نیز با صندلی خالی سکاندار سازمان بورس دنبال شد و طی آن شاخص کل ضمن عقبگرد 0.37 درصدی با یک پله سقوط به سطح دو میلیون و 88 هزار واحد رضایت داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد،امروز روز سرنوشت سازی برای بورس‌بازان بود.از شب گذشته اسامی گوناگونی پیرامون “رئیس جدید سازمان بورس” مطرح شد اما سرانجام در دقایقی پیش،شورای عالی بورس تکلیف تالار شیشه‌ای و سهامداران را روشن کرد و “حجت اله صیدی” را بر مسند ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تهران نشاند.

حجت‌اله صیدی به عنوان عضو هیات مدیره و هفتمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی معرفی شد که او دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است.رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین دارای مدرک دکترای حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی است.

کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند با توجه به سوابق تحصیلی صیدی در رشته حسابداری، اگردستورالعمل “افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیای دارایی‌ها” اجباری شود؛انتظار می‌رود این مهم موجب رشد پایدار بازار سرمایه شود.

در نشست فوق‌العاده شورای عالی بورس در عصر روز شنبه ۱۷ شهریور موضوع استعفای مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت و پذیرفته شد تا به این ترتیب، تعیین تکلیف رییس جدید سازمان بورس به امروز موکول شود.

در طول مدیریت 35 ماهه مجید عشقی،عملکرد او بارها مورد انتقاد کارشناسان و سهامداران قرار گرفت اما حواشی به وجود آمده در خصوص وام میلیاردی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار،زنگ پایان کار عشقی را به صدا درآورد.

در جریان داد و ستدهای امروز بورس،سهامداران مجددا با احتیاط معاملات را دنبال کردند و برای فروش تمایل بیشتری نشان داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =