انتقاد پورابراهیمی از سیاست‌ صادراتی بانک مرکزی/سیاست سرکوب؛ مهمترین عامل ناترازی تجاری

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های صادراتی بانک مرکزی، برخی از این سیاست‌ها را مهم ترین عامل ناترازی تجاری کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با نمایندگان صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان کرمان با رییس قوه قضائیه گفت: وضعیت تراز تجاری کشور دماسنج اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به منفی بودن حدود ۲.۸ میلیارد دلاری تراز تجاری کشور در پایان دولت روحانی، اظهار کرد: تراز تجاری کشور در سال جاری، ۴ درصد رشد منفی داشته و برای اولین بار در کشور تراز تجاری ۶ میلیارد منفی را شاهد هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاست های صادراتی بانک مرکزی ابراز عقیده کرد: سیاست سرکوب صادراتی بانک مرکزی مهمترین عامل ناترازی تجاری کشور است و اگر این روند ادامه یابد، ناترازی تجاری تا پایان سال همچنان بر کشور حاکم خواهد بود.

پورابراهیمی در عین حال پیشنهاد داد که استان های صادرات محور مانند کرمان، در هفته آینده جلسه تخصصی با حضور ارکان های مختلف داشته باشند تا بتوان در یک فضای کاملا عملیاتی، این مشکل را حل کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40