خودپرداز ها در پاسخگویی به مردم جاماندند

قطع ارتباط با شبکه شتاب خلاف مقررات مرکز شتاب است

ایبنا – با وجود اینکه بانک مرکزی اعلام کرد که قطع ارتباط با شبکه شتاب خلاف مقررات مرکز شتاب است امابسیاری از دستگاههای خودپردازبانک های پایتخت در روزهای پایانی سال ،به دلایل مختلف مانند خرابی، نداشتن پول نقد، قطع سیستم و یا عدم ارتباط با شبکه اصلی نتوانستند پاسخگوی کامل نیازمردم درتهیه وجه نقد برای خرید سال نو باشند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، بانک مرکزی اعلام کرده بود قطع ارتباط یک بانک با شبکه شتـاب موجب عدم استفاده کارت سایر بانک ها در خودپردازها و کارتخوان های فروشـگاهی آن بانک ها می گردد از طرف دیگر این امر باعث عدم امکان استفاده کارت های آن بانک در خودپردازها و کارتخوان های فروشگاهی سایر بانک ها نیز می گردد. به این ترتیب با هر مورد استفاده کارت یک بانک در خودپردازها و کارتخوان های فروشگاهی سایر بانکها ، یک تراکنش ناموفق برای آن بانک ثبت می شود و بانک مرکزی برای هر تراکنش ناموفق جریمه محاسبه و از حساب بانک متخلف برداشت می کند.

با وجود این اطلاعیه رسمی   ایرنا گزارش داد که ، در زمان مراجعه مردم به برخی از این دستگاهها جمله سیستم موقتا قطع می باشد مشتریان را دچار سردرگمی کرده و این تصور در ذهن ایجاد می شود که تمامی دستگاهها نیز از مدار ارایه خدمات خارج هستند و دیگر نمی توان پولی از دیگر خودپردازها دریافت کرد.
پیشتر بانک مرکزی به بانکهایی که دستگاههای خودپرداز آن ها به مردم خدمات ارایه
برخی از شهروندان تهرانی  در سطح شهراعلام کردند که در روزهای پایانی سال  به دلیل خرابی و عدم ارایه خدمات توسط تعدادی از دستگاههای خودپرداز،مجبور به تحمل صف های طولانی در مقابل برخی از آنها شده اند.
یکی از این شهروندان که خود را حسین نوری معرفی کرد، گفت: تعدادی از این دستگاهها فقط به دارندگان کارتهای همان بانک خدمات ارایه می کنند و مردم تنها می توانند با کارت همان بانک پول دریافت کنند.
وی افزود: به نظر می رسد که تعدادی از این بانکها ارتباط دستگاههای خودپرداز خود را از شبکه اصلی قطع کرده اند و دارندگان کارتهای دیگر بانکها نمی توانند از خدمات این دستگاهها استفاده کنند.
یکی دیگر از مراجعه کنندگان به خود پرداز بانکی در نزدیکی بازار تهران گفت:به دلیل عدم وصول مبلغ مورد نیازم مجبور شدم به سه دستگاه خودپرداز بانک های مختلف مراجعه کنم.
وی که نام خود را ذکر نکرد افزود:برخی از خود پردازها به جای وجه نقد چک پولهای 50 هزار تومانی ارایه می کنند وهمین امر سبب شده تا متقاضیان به چندین خود پرداز مراجعه کنند .
در روزهای پایانی هرسال همزمان با افزایش نیاز مردم به پول نقد مراجعه به بانک ها و یا دستگاههای خودپرداز بیشتر می شود اما گویی این دستگاهها دراین ایام پیک فعالیت، از پاسخگویی لازم جامانده اند.
پیشتر مسئولان و دست اندرکاران بانکی کشور اعلام کردند که پول نقد به مقدار کافی موجود بوده و بانکها نیز می بایست به با ارایه خدمات به موقع خودپردازهای خود را فعال نگهدارند. 
شهروند دیگری در خصوص مشکلات موجود خودپردازها و قطع سیستم نیز گفت: برخی از فروشگاههایی که دارای دستگاه کارتخوان هستند دراین ایام ازآن استفاده نمی کنند و از مشتری طلب پول نقد می کنند که این امر سبب ایجاد مشکلات مضاعف برای سیستم بانکی و ازدحام در مقابل خود پردازهای آنها می شود.
چند نفر از فروشندگان کالاهای مختلف در سطح شهرتهران درگفت وگو با خبرنگار ایرنا ، نیاز به پول نقد در ایام نوروز و پرداخت حقوق کارکنان و کارمندانشان را دلیل عدم استفاده از کارتخوان های فروشگاهی عنوان کردند.
نا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  91  =