صادرات پسته ایران به اروپا از سر گرفته می‌شود

ایبنا – کمیسیون استانداردهای غذایی سازمان خوارو بار ملل متحد فائو اعلام کرد ، استانداردهای مورد نظر این کمیسیون برای پسته ایران به تایید نهایی رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فائو گزارش داد ، تایید استانداردهای غذایی پسته ایران از سوی این کمیسیون راه را برای آغاز مجدد صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا هموار کرده است. این کمیسیون در سال 1963 میلادی از سوی سازمان فائو و سازمان بهداشت جهانی تاسیس شد و وظیفه اصلی آن تعیین استانداردهای غذایی برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در جهان است.
نمایندگان 180 کشور جهان روز شنبه در شهر رم ایتالیا در سی و دومین کنفرانس که از سوی این کمیسیون برگزار شده بود ، شرکت کردند . سرانجام پس از 9 سال سه استاندارد مهم در خصوص صادرات پسته ایران به تصویب این کمیسیون رسیده است . تصویب این استانداردها موجب رشد 30 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا خواهد شد.
اروپا یکی از مهمترین بازارهای صادراتی پسته ایران به شمار می رود. اتحادیه اروپا چند سال است که واردات پسته ایران را به علت وجود باکتری آفلاتوکسین ممنوع اعلام کرده است . صادرات پسته هر سال یک میلیارد دلار درآمد ارزی عاید ایران می کند و بیش از 140 هزار نفر در استان کرمان به این شغل اشتغال دارند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −    =  73