ژاپن خواهان حمایت از دلار شد

ایبنا – معاون امور اقتصادی وزارت خارجه ژاپن خواستار حمایت همه جانبه کشورهای توسعه یافته و صنعتی از نقش و جایگاه دلار در ذخایر جهانی ارز شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یویچی سوزوکی تصریح کرد ، گرچه کشورهای در حال توسعه قصد دارند در حاشیه نشست آتی گروه هشت در ایتالیا پیشنهاد تشکیل ذخایر ارزی جدیدی در جهان را ارائه کنند ولی کشورهای توسعه یافته باید از نقش دلار در ذخایر ارزی جهان دفاع و حمایت کنند .
منابع آگاه گروه هشت اعلام کردند ، چین قصد دارد پیشنهاد جدیدی را در خصوص تشکیل ذخایر ارزی جدیدی در جهان در نشست گروه هشت مطرح کند که این پیشنهاد از سوی گروه پنج متشکل از کشورهای در حال توسعه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی افزود : این خیلی مشکل است که یک ارز دیگر بتواند جایگزین دلار شود و هر تحرکی موجب تضعیف جایگاه و نقش دلار در جهان نخواهد شد . موضع رسمی ژاپن حمایت از جایگاه و ارزش دلار است و از کلیه کشورهای صنعتی نیز می خواهیم از نقش و جایگاه دلار حمایت کنند . این به نفع هیچ کشوری نخواهد بود که با هدف تضعیف جایگاه دلار به دنبال تشکیل ذخایر ارزی جدیدی باشد .
وی گفت ، ژاپن ترجیح می دهد در مبادلات تجاری خود از دلار با ثبات استفاده کند . بخش زیادی از ذخایر یک تریلیون دلاری ژاپن هم اکنون با دلار نگهداری می شود . ژاپن دومین ذخایر بزرگ ارزی جهان را پس از چین در اختیار دارد .
سوزوکی گفت ، البته مذاکرات کشورهای گروه پنج در حاشیه نشست گروه هشت در ایتالیا جای تعجبی نخواهد داشت .
این در حالی است که هی یافئی معاون وزیر خارجه چین نیز تاکید کرد ، ارائه پیشنهاد چین در نشست گروه هشت کاملا عادی و طبیعی خواهد بود . البته وزارت خارجه ژاپن احتمال طرح این پیشنهاد را در نشست گروه هشت رد کرده است .
پیش بینی می شود موضوعاتی مثل بحران اقتصادی و مالی ، قوانین مالی ، تغییرات آب و هوایی و تجارت و توسعه در نشست گروه هشت مطرح خواهد شد . این نشست طی روزهای 8 تا 10 جولای برگزار خواهد شد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =