پایان بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در کمیسیون ویژه

ایبنا – بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه ها در کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان دولت روز پنجشنبه به اتمام رسید و بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس پس از اتمام تعطیلات تابستانی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کمیسیون ویژه تصمیم گرفت در سال اول اجرای این قانون، دولت هر لیتر بنزین و گازوئیل را به ترتیب با قیمت 250 و 80 تومان عرضه کند.

بنابراین گزارش، کمیسیون ویژه همچنین با بند (۱۳) لایحه هدفمند کردن یارانه ها که بر توقف رشد حقوق کارکنان تاکید دارد مخالفت کرد.

دولت این استدلال را مطرح کرده بود که به منظور کنترل تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه ها، افزایش سالیانه حقوق ها باید متوقف شود، این درحالیست‌ که براساس قوانین متعدد از جمله قانون خدمات کشوری، متناسب با رشد تورم، میزان حقوق کارمندان و کارگران نیز باید افزایش یابد.

گفتنی‌ست، از آنجاییکه توزیع نقدی و غیرنقدی منابع حاصل از آزادسازی یارانه‌ها در 5 دهک اول صورت خواهد گرفت، بنابراین، جبران کاهش قدرت خرید ناشی از تورم ایجاد شده توسط آزادسازی یارانه‌ها، صرفا از محل بازتوزیع منابع حاصل از اجرای لایحه و بدون افزایش سالیانه حقوق و دستمزد به طور کامل انجام پذیر نیست.

براساس مصوبه کمیسیون همچنین قیمتهای انرژی و حاملهای انرژی همچون برق، آب، گاز ، بنزین، نفت کوره (گازوئیل) و نهاده های کشاورزی مثل گندم، برنج، شکر، روغن و همچنین قیمتهای حمل و نقل باید بعد از تصویب نهایی در مجلس و تایید آن در شورای نگهبان، حداکثر تا پایان برنامه پنجم توسعه واقعی شود.

براساس مصوبه این کمیسیون، دهکهای اول و دوم جامعه، یارانه نقدی و سه دهک دیگر، یارانه غیرنقدی و یا از مزایای تامین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه ها در صحن علنی مجلس پس از اتمام تعطیلات تابستانی نمایندگان آغاز می شود.

منبع:الف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1