واگذاری گروهی زمین به متقاضیان تهرانی مسکن مهر

ایبنا – مدیرکل تعاون استان تهران از برنامه ریزی برای واگذاری گروهی زمین به متقاضیان تهرانی مسکن مهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود حیدری در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین تصمیمات شورای عالی مسکن گفت: مهم ترین تصمیم اخذ شده در این شورا برنامه ریزی برای واگذاری زمین به متقاضیان به شکل گروهی است.

مدیرکل تعاون استان تهران اظهار داشت: در راستای تسریع در خانه دار شدن متقاضیان مسکن مهر و اجرای مصوبه شورای عالی مسکن، در استان تهران واگذاری زمین به متقاضیان به صورت گروهی را در برنامه قرار می دهیم.

حیدری در مورد تلاشهای دولت برای تسریع در خانه دار شدن متقاضیان مسکن مهر، تصریح کرد: از این طریق ضمن اینکه هزینه های طراحی ساختمانها کاهش می یابد، افراد می توانند با هزینه و توان مالی خود سرعت ساخت واحدهای مسکونی را افزایش دهند.

واگذاری 830 هکتار زمین

وی از وجود هزار و 585 تعاونی مسکن مهر به ظرفیت 325 هزار نفر در استان تهران خبر داد و بیان داشت: تعداد افراد یاد شده به سازمان مسکن و شهرسازی جهت دریافت زمین معرفی شده اند.

این مقام مسئول در بخش تعاون 110 هزار نفر متقاضی معرفی شده به سازمان زمین و مسکن را مربوط به شهر جدید پرند دانست و گفت: تعداد 50 هزار نفر دیگر نیز مربوط به ظرفیت ایجاد شده در شهر جدید هشتگرد است.

حیدری تعداد 165 هزار نفر دیگر از افراد معرفی شده به سازمان زمین و مسکن را مربوط به شهرستانهای دیگر استان تهران دانست و افزود: در حال حاضر تحویل زمین به تعاونی های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد انجام شده است.

مدیرکل تعاون استان تهران همچنین به واگذاری زمین به 16 هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر در فازهای 4 و 5 شهر جدید پرند اشاره کرد و اظهار داشت: کل ظرفیت این دو فاز 20 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: تاکنون 830 هکتار زمین به 4 اتحادیه بزرگ مسکن مهر تهران، مسکن وزارت دفاع، مسکن فرهنگیان استان تهران و مسکن مهر اسلامشهر واگذار شده است.

به گفته حیدری در حال حاضر زمین های تحویل شده به اتحادیه های بزرگ تعاونی مسکن یاد شده در مراحل آماده سازی قرار دارند به نحوی که برای تمامی آنها مشاورانی انتخاب و به زودی نیز برای پروژه های آنها پیمانکار انتخاب می شوند.

این مقام مسئول تعاونی از آماده سازی 40 درصد زمین ها در فیروزکوه و تحویل آن به تعاونی ها خبر داد و بیان داشت: با توجه به تحویل زمین به اتحادیه ها در شهرستانهای دماوند، ورامین، ماهدشت کرج و شهریار کار مطالعاتی ساخت پروژه ها آغاز شده است.

متقاضیانی که با آنها تماس گرفته نشد به اداره کل مراجعه کنند

وی همچنین به تصمیم گیری شورای عالی مسکن در مورد برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر فقط از طریق بانک مسکن، جهت تمرکز بیشتر در این زمینه اشاره و بیان داشت: در این راستا در حال حاضر توسط این بانک به 24 هزار واحد مسکونی هشتگرد به دلیل آماده شدن پرونده ها، تسهیلات پرداخت شده است.

حیدری از پرداخت بخشی از تسهیلات مسکن مهر در شهر جدید پرند نیز خبر داد و گفت: آن دسته از داوطلبانی که در سال گذشته ثبت نام کرده اند و تاکنون با آنها تماسی برقرار نشده است می توانند برای رفع مشکل خود به اداره کل تعاون استان مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون استان تهران در پایان تاکید کرد که ممکن است پرونده های افرادی که با آنها تماس برقرار نشده است در دست بررسی باشد ولی به صورت کلی با اکثریت افراد تماسهایی برقرار شده است.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16