ثبت نام اینترنتی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی

ایبنا – مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع)، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال 150 هزار شغل از طریق تسهیلات صندوق مهر رضا (ع)ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک خلیل یسائی امروز در سومین سالگرد آغاز تاسیس این صندوق از اینترنتی شدن ثبت نام دریافت تسهیلات اشتغال خبر داد و با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و750 هزار نفراز تسهیلات ازدواج این صندوق با همکاری بانک‌ها استفاده کرده‌اند، گفت: ضمانت‌های لازم برای دریافت وام ازدواج آسان شده و نیز با ایجاد کد رهگیری در این مورد در پرداخت تسهیلات تسریع شده است.
او با اشاره به اینکه 570 میلیارد تومان از تسهیلات ازدواج مربوط به منابع صندوق مهر رضا (ع) و بقیه از اعتبارات بانکی بوده است، گفت: در حال حاضر بانکها با معرفی نامه صندوق مهر رضا (ع) وام ازدواج پرداخت می‌کنند و از تاریخ 10 مهر 87 بانکها اعلام کردند که می‌توانند از منابع خودشان وام ازدواج را پرداخت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از 115 هزار پرونده برای دریافت وام اشتغال در صندوق مهر رضا تشکیل و از این طریق 130 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، گفت: صندوق با اعتبار 640 میلیاردتومان تسهیلات خرد و خانگی برای اشتغال پرداخت کرده است که 85 درصد این طرح‌ها تاکنون به اشتغال پایدار منجر شده و90 درصد اقساط آنها بازگشت داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه نظارت بر چگونگی اجرای طرح‌های اشتغالزایی از سوی کارشناس صندوق مهر رضا (ع) به طور مرتب ادامه دارد، گفت: ما این آمادگی را داریم که با دستگاه‌های نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور برای بازدید از طرح‌ها همکاری کنیم.
او با بیان اینکه متوسط وام اشتغالزایی هفت میلیون تومان بوده که در پرداخت آن به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شده است، گفت: علاوه بر این در سال جاری با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه تهران و وزارت تعاون تفاهم‌نامه‌هایی برای ایجاد اشتغال امضا کرده‌ایم که اعتبار آن بالغ بر 192 میلیارد تومان است.
وی افزود: خط اعتباری دیگری با رقم یک‌هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده که 400 میلیارد تومان آن مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته است و از این منبع وام‌های با میانگین 5 میلیون تومان برای اشتغالزایی اختصاص می‌یابد.
او با بیان اینکه اعتبارات امسال صندوق مهر رضا (ع) جمعا 900 میلیارد تومان برای ایجاد شغل است، گفت: قرار است وام‌هایی با میانگین پنج و هفت میلیون تومان برای ایجاد 150 هزار فرصت شغلی بر اساس معیارهای استان‌ها و جمعیت و محرومیت آنها در سال جاری اختصاص یابد.
یسائی در ادامه با اعلام این خبر که از 25 تیرماه سال جاری ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی از طریق سامانه اینترنتی خواهد بود، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که متقاضیان تسهیلات اشتغال تا سه برابر اعتبار موجود ثبت نام کنند تا پس از پالایش شرایط آنها حداکثر 150 هزار نفر برای دریافت وام معرفی شوند.
او داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای، سرباز نبودن، دانشجو نبودن و بیکار بودن را از شرایط پرداخت وام اشتغال اعلام کرد و گفت: وام‌های تا حداکثر10 میلیون تومان با تضمین فردی و سفته و وامهای تا سقف 30 میلیون تومان با وثیقه غیر منقول قابلیت ضمانت دارد.
مدیر عامل صندوق مهر رضا (ع) در ادامه با بیان اینکه بازپرداخت اقساط تسهیلات اشتغالزایی در مراکز استانها سه ساله و در شهرستانها چهارساله است، گفت: در روستاها بسته به طرح و یا محرومیت روستا ممکن است تا شش ماه دوران تنفس برای شروع بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شود.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا صندوق مهر رضا (ع) به موضوع ارائه وام مسکن وارد نشده است، گفت: اعتبارات صندوق مهر رضا در حدی نیست که بتواند با آن وام ودیعه مسکن پرداخت کند، ضمن اینکه موضوع مسکن هم اکنون از طریق طرح مسکن مهر پیگیری می‌شود.
او با تاکید بر اینکه ماموریت دولت نهم ایجاد اشتغال و تامین مسکن است، گفت: بیشتر اعتبارات صندوق مهر رضا (ع) در سال جاری به سمت اشتغال هدایت می‌شود.
یسائی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت تاخیر در پرداخت وام ازدواج از طریق بانک‌ها، گفت: در حال حاضر ثبت نام برای دریافت وام ازدواج از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود و پالایش اطلاعات آن در صندوق مهر رضا (ع) بیش از یک ساعت طول نمی‌کشد، اما پس از معرفی فرد به بانک، روال پرداخت تسهیلات از طریق همان بانک ادامه می‌یابد و صندوق مهر رضا (ع) در این زمینه مسوولیتی ندارد، هر چند که بانکها اعلام کرده‌اند حداکثر تا یک هفته وام را پرداخت می‌کنند.
وی همچنین با بیان اینکه پس از پالایش اطلاعات مربوط به متقاضیان دریافت وام اشتغال و تایید آنها در مراکز استان قرار است حداکثر تا 35 روز بعد وام متقاضی پرداخت شود، گفت: در حال حاضر صندوق مهر رضا در کشور 15 شعبه دارد و اولویت ما این است که تعداد این شعبه‌ها به 30 باب افزایش پیدا کند تا امور مربوط به استان‌ها در مرکز استان انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  8