مسئولین بانک و بیمه کشور با بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی آشنا شدند

ایبنا – با برگزاری کارگاه آموزشی حسابداری تعهدی وبودجه ریزی عملیاتی که با حضور مشاور ارشد صندوق بین المللی پول ، مدیران عامل و کارشناسان بانکها برگزار شد مسئولین پولی کشور با بودجه ریزی عملیاتی به روش نوین آشنا شدند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در ابتدای این کارگاه مدیر عامل بانک سپه گفت: بودجه ریزی نوعی برنامه ریزی مالی است که می توان آن را به چراغ تشبیه کرد ، چراغی که وجودش امکان حرکت را در تاریکی فراهم می کند .
دکتر حسن علی قنبری افزود : هر چقدر این برنامه ( بودجه ریزی ) توانمندتر ، واقعی تر و شفاف تر باشد امکان حرکت را سهل تر و سریعتر می کند .
دکتر قنبری با اشاره به حسابداری تعهدی و ویژگیهای آن اظهار داشت : اجرای این حسابداری و رعایت اصول و قواعد آن باعث خواهد شد تا سازمان بتواند بصورت شفاف نیازها و هزینه های آینده خود را شناسایی کرده امکان تحقق اهداف تعریف شده سازمان را فراهم نماید .
وی با اشاره به هزینه های آتی همچون هزینه های پرسنلی ، هزینه های بازنشستگی و پاداش بازنشستگی گفت : این نوعی حسابداری ( حسابداری تعهدی ) شرایطی را فراهم می کند که به راحتی از هم اکنون بتوان این هزینه ها را که در آینده می تواند مشکل ساز باشد شناسایی کند و برای آن برنامه ریزی نماید .
دکتر قنبری با اشاره به برگزاری کارگاه فوق افزود : وجود چنین کارگاههایی باعث خواهد شد تا مسئولین و کارشناسان بانکی ما با اطلاعات روز جهان آشنا شوند و از آن در اجرای برنامه های خود استفاده کنند .
در ادامه این کارگاه حمید پور محمدی معاون بیمه و بانک و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز با بر شمردن اهمیت بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی گفت : علی رغم وجود مشکلات فراوان از سال گذشته بانکهای کشور از حسابداری نقدی به سمت حسابداری تعهدی رفتند و صورتهای مالی خود را براساس این روش تنظیم کردند .
وی افزود : درحسابداری تعهدی شرایط برای تنظیم صورتهای مالی شفاف تر و منظم تر فراهم خواهد آمد .
معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی در سال جاری اظهارداشت: دو دوره مجزا در خصوص بانکداری اسلامی و پولشویی برگزار و طی آن مدیران عامل بانکها و کارشناسان با اصول و مبانی روز جهان آشنا شدند .
وی افزود : ماه آینده نیز دوره جامع بانکداری اسلامی را برگزار خواهیم کرد تا مسئولان بانکی با اصول و مبانی و پتانسیلهای آن آشنا شوند .
دکتر پورمحمدی با اشاره به برگزاری مجمع بانکها طی ماه جاری و آینده گفت: حدود 10 سال است که بانکهای کشور سعی می کنند روش شناسایی سود خود را از حالت نقدی به حالت تعهدی تغییر دهند اما با مشکلات زیادی روبرو بودند و این موضوع به شکل کامل محقق نشد.
معاون وزارت اموراقتصادی ودارایی با بیان اینکه از 5 سال پیش این تلاش ( جایگزینی شناسایی سود به روش تعهدی به جای نقدی ) جدی تر شده است ، گفت : سال گذشته بالاخره توانستیم کل سیستم بانکی را مجاب کنیم بجای روش قبلی از روش جدید یا روش تعهدی برای شناسایی سود خود استفاده کنند که موفقیت بزرگی بود.
وی افزود: رفتن از حسابداری نقدی به سمت حسابداری تعهدی موفقیت بزرگی بود که به مرور در خزانه داری نیز از آن استفاده خواهیم کرد.
پور محمدی از نتایج بکارگیری حسابداری تعهدی بجای حسابداری نقدی را شفافیت وکارایی بیشتر عنوان کرد و گفت : اجرای این روش امکانات نظارت و کنترل هزینه ها را برای مسئولین موسسات مالی راحت تر و همه جانبه تر می کند.
رئیس اداره آموزش بانک سپه نیز در ابتدای این مراسم ضمن بر شمردن جایگاه و اهمیت بودجه ریزی عملیاتی حسابداری تعهدی و آموزش نیروی انسانی گفت : در ادبیات توسعه ،آموزش و تربیت نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است .
سید علی جلالی نظری با بیان اینکه برخورداری از نیروی انسانی آگاه از جمله عوامل پیشرفت کشورها در عرصه اقتصادی است افزود: امروز سازمان های یاد گیرنده بطور مستمر در پی افزایش قابلیت های خود در زمینه خلاقیت ، نوآوری و تحول هستند که عملاً از طریق آموزش و بهره ور ساختن نیروی انسانی میسر می شود .
وی گفت : با توجه به نکات بیان شده بانک سپه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام به برگزاری این همایش با حضور دکتر مارک رابینسون مشاور ارشد صندوق بین الملل پول کرد تا از این طریق زمینه آشنایی مسئولین بانک و بیمه کشور با بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی فراهم آید .
وی نظام بودجه ریزی عملیاتی را به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی و به عنوان نظامی برای تخصیص منابع محدود و نتایج مورد انتظار عنوان کرد .
گفتنی است کارگاه آموزشی حسابداری تعهدی و بودجه ریزی عملیاتی به همت بانک سپه وبا حضور پروفسور مارک رابینسون مشاور ارشد صندوق بین المللی پول، مدیران عامل بانکها ، بیمه های دولتی و خصوصی امروز در بانک سپه برگزار و طی آن حاضرین با روشهای نوین بودجه ریزی و حسابداری تعهدی آشنا شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  37  =