روح الامینی:باید عاملین قتل فرزندم قصاص شوند

ایبنا – جمعی از اعضای هیات علمی‏، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت جمعی از اعضای هیات علمی و دانش‌آموختگان این دانشگاه،پس از برگزاری تجمعی آرام برای عرض تسلیت به عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی به دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  در این تجمع که بیش از یک‌صد تن از دانشگاهیان حضور داشتند دکتر عبدالحسین روح‌الامینی در سخنانی با بیان اینکه امیدوارم خداوند روح فرزندم را شاد کند، گفت: بایستی عاملین قتل وی پیدا و قصاص شوند تا منجر به تغییر در روند به وجود آمده شود.


همچنین همسر یکی از بازداشت‌شدگان با ارائه گزارشی از روند بازداشت همسر خود و اتفاقاتی که در زندان برای آنان افتاده است نسبت به روند اخذ اعترافات، اعتراض کرد.


در انتهای این تجمع نیز بیانیه‌ای قرائت شد که در آن اعضای هیات علمی و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نسبت به دستگیری اساتید فرهیخته و همچنین هتک حرمت به حریم دانشگاه اعتراض نموده و تاکید کردند: از خود سوال می‌پرسیم که به کدامین جرم و براساس کدام قانون این همه فجایع صورت می‌گیرد؟ آن چیزی که امروز ذهن فرهیختگان جامعه را به خود مشغول نموده بازداشت جمع کثیری از فرزندان این کشور است که پیش از این برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و ترغیب آنان به شرکت فعالانه در رقم زدن سرنوشت اخیر در جهت بهبود اوضاع و شرایط حاکم تمام تلاش خود را به کار گرفتند و امروز بدون توجه به این دلسوزی و تعهد آنان نسبت به آرمان‌های امام، انقلاب اسلامی و قانون اساسی و بدون کمترین توجیهی در اسارت می‌باشند اینگونه عمل کردن خلاف فرمایش رهبری مبنی بر شناخت دوست و دشمن واقعی می‌باشد.


در پایان این بیانیه تاکید شده است: ما به عنوان جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن ابراز نگرانی پیرامون وضعیت این عزیزان و محکوم نمودن ادامه بازداشت فعالین سیاسی و دانشگاهی پس از گذشت بیش از یک ماه به مسوولین امر هشدار می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به ادامه چنین اعترافات غیرقانونی و غیرشرعی و خلاف نظر رهبری انقلاب پایان داده و در جهت آزادی بی‌قید و شرط کلیه افراد در بند اقدام نمایند.

منبع:ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =