بانک مرکزی خروج ۵/۱۸ دلار سرمایه از کشور را تکذیب کرد

ایبنا – دبیر کل اتاق تعاون خبر داد: محمود بهمنی در نشست دیروز شورای پول و اعتبار طی گزارشی خروج 5/18 میلیارد دلار سرمایه از کشور به صورت شمش و طلا را تکذیب کرد و در عین حال از سوی اعضاء مکلف به شفاف سازی در این باره شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین رحمانی نیا درباره جلسه دیروز شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سخنگوی شورای پول و اعتبار انتخاب و مکلف به شفاف‌سازی در خصوص شایعه خروج سرمایه 18.5 میلیارد دلاری از کشور شد.
رحمانی‌نیا با بیان اینکه شفاف‌سازی در خصوص شایعه خروج 18.5 میلیارد دلار سرمایه از کشور از اصلی ترین مباحث مطرح در نشست روز گذشته شورای پول و اعتبار بود، تصریح کرد: در نشست امروز این شورا بهمنی مکلف به شفاف‌سازی در خصوص شایعه خروج 18.5 میلیارد دلار سرمایه از کشور شد که این امر در صورت تحقق به یکی از دست‌آورد‌های مهم جلسه شورای پول و اعتبار در بدو شروع به کار مجدد بدل خواهد شد.
دبیر کل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: این جلسه شورای پول و اعتبار مصوبه خاصی به جز گزارشی که بانک مرکزی در ارتباط با این شایعه ارائه داد، نداشت.
وی ضمن اشاره به این موضوع که بانک مرکزی به شدت این موضوع را تکذیب می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به شواهد و قرائن تحقق این موضوع دور از ذهن بوده و اجرایی نیست، بنابراین منطق به ما حکم می‌کند که هر شایعه‌ای را قبل از به نتیجه رسیدن تحقیقات نپذیریم.
رحمانی‌نیا تأکید کرد: از آنجا که تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد، در نشست امروز شورای پول و اعتبار مقرر شد گزارش دقیق‌تری در این خصوص تهیه و در جلسه آتی ارائه شود.
وی گفت: بانک مرکزی ضمن تکذیب صریح این موضوع انتشار آن را شایعه خواند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  +    =  90