اجرای طرح عدم حرکت لاشه چک از نیمه آبان ماه

مسوول کارگروه تبادل بین بانکی خبر داد:

ایبنا – طرح عدم حرکت لاشه چک طبق پیش بینی های صورت گرفته اجرای ان از 15 آبان ماه سال جاری از شهرستان ابهر استان زنجان آغاز خواهد شد.

 توران شهریاری ،مسوول کارگروه تبادل بین بانکی، در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در خصوص علل تاخیر در طرح عدم حرکت لاشه چک در سه ماهه اول امسال گفت:دو عامل عمده موجب تاخیر در اجرای پروژه عدم جابجایی لاشه چک گردید ،اولا طولانی شدن تعاملات با کمیسیون های فنی سازمان و اینکه روش های  بانک ها در حوزه حقوقی و انفورماتیک،متفاوت بود. بنابراین با توجه به ضرورت استانداردسازی چک و ایجاد یکنواختی روش های اجرایی در بانک ها،  عملا راه اندازی این سامانه با تاخیر مواجه شد.

وی به دلیل دیگر این تاخیر اشاره کرد وگفت:ابلاغیه بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیاده سازی استاندارد IBAN (شماره حساب بین المللی)وتعیین مهلت سه ماهه جهت تغییر وتطبیق سیستم شعب بانک ها با استاندارد مذکورکه ناچارا طرح موصوف هم می بایست با الزامات فوق تطبیق داده می شد ،دلیل دیگر این امر محسوب می شود.

بنا براین گزارش ،پیش از این مهران شریفی ،مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی،از فعالیت های صورت گرفته برای راه اندازی اتاق پایاپای دراوایل سال 88 خبر دادکه عملی نشد.

علاوه بر این یکی از برنامه های بانک مرکزی این بود که در شهریورماه طی یک نشست خبری زمان افتتاح اتاق پایاپای الکترونیک را اعلام کند که این نشست نیز به تعویق افتادوبدین ترتیب زمان راه ندازی ان همچنان در هاله ای از ابهام است.

این گزارش می افزاید ،مسوولان کارگروههای مربوط به راه اندازی اتاق پایاپای وفعالان بانکی در نظر دارند که افتتاح کننده اصلی اتاق پایاپای برای بانک مرکزی محفوظ بماند اما در عمل در حال انجام کارهای مربوط به راه انداز ی آن هستند به طوریکه اجرای آن از اواسط پاییزآغازمی شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8