دولت جلوی واردات بی رویه برنج را بگیرد/ مهلت یک هفته ای به وزیر

ایبنا – نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از روند بی رویه واردات برنج در کشور گفت: دولت باید هرچه سریعتر جلوی واردات بی رویه برنج را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس که پیش نویس لغو ممنوعیت تبلیغات برنج خارجی در صدا و سیما را تهیه و با امضای نمایندگان تقدیم ضرغامی رئیس این سازمان کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این یکی از اقدامات اساسی نمایندگان مناطق شمالی کشور برای حمایت و خارج شدن از رکود خرید و فروش برنجهای تولید داخل بوده است.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه دولت امسال به رغم نیاز حدود 400 هزار تنی برنج، بیش از 900 هزار تن برنج در زمان برداشت این محصول در شالیزارهای کشور، برنج خارجی به کشور وارد می کند، گفت: این مسئله یکی از بزرگترین ضربه های دولت و متولیان امر در زمینه واردات برنج به کشور است که باید با اخذ تدابیر لازم از ورشکستگی برنجکاران جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به هر شکل ممکن جلوی واردات بی رویه و بی سامان برنج به کشور گرفته شود و ارائه مجوزهای واردات در این خصوص لغو شود، تصریح کرد: رئیس جمهور هم در سفر اوایل مردادماه خود به مازندران قول رفع مشکلات کشاورزان مازندرانی را داده بود که کشاورزان این استان تاکنون اثری از قول و وعده های رئیس جمهور را لمس نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تعطیلی مجلس و پیگیری وی و نمایندگان شمالی گفت: به طور حتم در این جلسه به وزیر فرصت یک هفته ای برای رفع مشکل خرید برنج در شمال کشور و رکود بازار خرید و فروش خواهیم داد و در خصوص واردات برنج حدود شش برابر بیش از نیاز کشور توضیح می خواهیم.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تمام فکر و ذکر این روزهای کشاورزان مازندرانی و شمال کشور دغدغه کاهش قیمت و به فروش نرفتن محصول جدید و محصول سالهای گذشته در انبارهاست، خاطرنشان کرد: هیچ ملاحظه ای در این راستا نداریم و در مهلت مقرر اگر وضع موجود تغییری نکرد مهدی غضنفری را برای استیضاح به مجلس می آوریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72