ادامه فشارهای نزولی بر دلار آمریکا

ایبنا – روز گذشته، دلار آمریکا بار دیگر در معرض فشارهای نزولی قرار گرفت و شاخص DXY و بیشتر ارزهای اصلی، از سطوح مهم تکنیکال عبور کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نظر می رسد، موانع کمی سد راه جریان ریسک پذیری قرار دارد با این حال، علیرغم اعلام افزایش سود سهام بانک JPMorgan به میزان 82 سنت برای هر سهم و تقویت بازارهای جهانی سهام، شاخص دلار آمریکا (DXY) در بیشتر ساعات روز در روندی خنثی مابین سطوح 75-69 – 75.44 باقی ماند.


در اخبار روز گذشته، نرخ بیکاری ILO انگلیس در ماه آگوست بر خلاف انتظار برای افزایش به رقم 8.0%، تغییری نکرد و همان رقم 7.9% باقی ماند. این خبر، موجب تقویت GBPUSD از سطح 1.5945 تا سطح مقاومت 1.6040 گردید (و حرکت صعودی تا سطح 1.6025 ادامه یافت)؛ در زوج EURGBP نیز، با تقویت پوند، قیمت تا سطح 0.9300 سقوط کرد. یزان تولیدات صنعتی منطقه یورو برای ماه آگوست کمتر از حد انتظار (1.2%) اعلام شد و به 0.9% رسید با این حال، آمارهای دوره گذشته تجدید نظر شدند و از رقم 0.3%- به 0.2%+ تغییر کردند. در ایالات متحده، یکی از دو خبر مهم، اعلام میزان خرده فروشی کالاها در ماه سپتامبر بود که بهتر از رقم مورد انتظار 2.1%- اعلام شد و به 1.5%- رسید اما این بهبود واکنش چندانی را به همراه نداشت زیرا میزان خرده فروشی ماه گذشته که بواسطه برنامه اعطای وام برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده (Cash-for-clunkers) به رقم 2.7% افزایش یافته بود، با تجدید نظر به 2.2% کاهش یافت.
در متن صورتجلسه FOMC، چنانکه انتظار می رفت، کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی پیش بینی خود از میزان رشد اقتصادی را افزایش داد اما بار دیگر تاکید نمود که میزان نرخ بهره برای مدت طولانی در سطوح پایین باقی خواهد ماند. در خصوص سیاستهای انبساطی، اظهار نظرات متعدد و مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که برخی خواستار توسعه و برخی تقاضای کاهش برنامه های محرّک را داشتند. بدین ترتیب، با ارایه چشم انداز مثبت اقتصادی از سوی بانک فدرال و اطمینان از پایین ماندن نرخ بهره، شاخص Dow Jones به بالای سطح 10,000 صعود کرد و به سطح 10,015 رسید. این صعود موجب شد، دلار آمریکا فشارهای بیشتری را در برابر ارزهای همتای خود متحمل کند و در نتیجه، EURUSD تا سطح 1.4967 صعود کردند، AUDUSD با شکستن الگوی مثلث تا نرخ 0.9225 پیش رفتند و USDCHF به حرکت نزولی تا نرخ برابری ادامه دادند (هم اکنون نرخ معاملاتی این زوج 1.0120 است).
در بازار کالاها، طلا بطور محسوسی از ادامه حرکت صعودی بازماند و هرچند تا نرخ 1070 دلار/اونس صعود کرد، اما این حرکت پایدار نماند و قیمت به نرخ 1065 بازگشت. نفت خام همچنان در زیر نرخ 76 دلار/بشکه قرار دارد و شاخصهای سهام آسیا امروز صبح در روندی صعودی به حرکت خود ادامه دادند.
امروز و در منطقه یورو، شاخص تورم مصرف کننده (CPI) و شاخص موسسه ZEW در سوئیس منتشر می شود و در بازار آمریکا، گزارش شاخص های CPI، تولیدات امپایر و میزان تولیدات کارخانه ای در حوزه بانک فدرال فیلادلفیا اعلام خواهند شد. همچنین، Goldman Sachs ، Citigroup و Safeway شرکتهای مهمی هستند که امروز گزارش عملکرد سه ماهه سوم خود را منتشر می کنند و اخبار آن مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  51