حراج سکه در بانک کارگشایی دو نوبتی شد

بانک مرکزی اعلام کرد: تا اطلاع بعدی انواع سکه بهار ازادی بصورت حراج در بانک کارگشایی در دو نوبت صبح و عصر عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: در حراجی بانک کارگشای که از ساعت 11 در نوبت صبح و از ساعت 15 و 30 دقیقه در نوبت عصر اغاز می شود انواع سکه تمام بهار ، نیم بهار و ربع بهار ازادی به صورت نامحدود و در بسته های یکصد قطعه ای و به بالاترین قیمت پیشنهادی به عموم متقاضیان فروخته می شود.


بانک مرکزی همچنین از امادگی برای عرضه انواع سکه بهار ازادی به صرافی بانک ها خبر داد.
کارشناسان ، جو روانی ناشی از روند صعودی قیمت طلا به ویژه سکه بهار ازادی در بازار و افزایش تقاضا را از علت های اصلی ایجاد حباب قیمت سکه در کشور دانستند.
انان با تاکید براینکه قیمت طلا در کشور تابع قیمت جهانی است اقدام بانک مرکزی را در تزریق سکه به بازار موجب تنظیم آن و از بین رفتن حباب قیمت این فلز گرانبها ارزیابی کردند.
قیمت سکه بهار ازادی در ادامه روند افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازارهای جهانی و تاثیر روانی به طور بی سابقه و حباب گونه در بازار تهران افزایش یافت و پنجشنبه گذشته به 283 هزار تومان هم رسید که به گفته کارشناسان حدود 15 تا 20 هزار تومان بیشتر از قیمت جهانی طلا بود.
آگاهان بازار طلا معتقدند که به علل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی ، باید مواردی
مانند افزایش تقاضای طلا در استانه پایان سال میلادی ، افزایش تقاضا برای تبدیل دلار به طلا برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه ‌ و بازپرداخت شرکتهایی که تسهیلات را به صورت شمش طلا دریافت کرده اند و اثر روانی را که موجب تشدید تقاضا شده است ، اضافه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =