حق بیمه های تولیدی به ۴/۳ میلیارد دلار رسید

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : حق بیمه های تولیدی بازار بیمه کشور از 3،6 میلیارد دلار در سال 1386 به 4،3 میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جواد فرشباف ماهریان امروز در آغاز مجمع عمومی بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: ایران در سال گذشته یکدهم درصد (0،1 درصد) از حق بیمه های تولیدی در جهان و 13،1 درصد از حق بیمه های تولیدی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا (منطقه منا) را به خود اختصاص داد و از این لحاظ در رتبه سوم در منطقه و رتبه چهل و ششم در جهان قرار دارد.


وی خاطر نشان کرد : پارسال حق بیمه سرانه بازار بیمه کشور (حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی بیمه های بازرگانی بر جمعیت ایران) 557 هزار ریال، معادل 59،1 دلار بود و ایران از نظر حق بیمه سرانه در منطقه منا در مکان دوازدهم قرار گرفت.
فرشباف ماهریان گفت: ضریب نفوذ بیمه که نسبت بیمه تولیدی از تولید ناخالص داخلی است، در سال 1387 از 1،3 درصد فراتر رفت ، در حالی که ضریب نفوذ بیمه در منطقه منا به طور متوسط معادل 1،6 درصد بود.
وی در گزارشی از عملکرد یکساله بیمه مرکزی (1387) افزود:در این سال روش محاسبه ذخایر حق بیمه تغییر یافت و افزایش یک واحد در ضریب خسارت سال هم ناشی از این تغییر بود.
فرشباف ماهریان افزود : در این سال ضریب خسارت در شرکت های بیمه آسیا، ملت، پارسیان و دی بیش از میانگین خسارت بازار بود و بقیه شرکت ها ضریب خسارتی کمتر از میانگین بازار داشتند.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت : در سال 1387 در ایران چهار شرکت بیمه دولتی 74،9 درصد بازار بیمه را در اختیار داشتند و با آنکه 2،9 واحد از سهم بیمه های دولتی کاهش یافت و به سهم بیمه های غیردولتی افزوده شد، در این سال سهم 16 شرکت بیمه خصوصی از بازار 25،1 درصد بود.
وی گفت : در این سال هنوز سیاست های اصل 44 برای واگذاری سه شرکت از چهار شرکت بیمه دولتی اجرایی نشده بود و واگذاری این شرکت ها امسال آغاز شد که با اجرای کامل آن سهم بخش غیردولتی بیمه از سهم دولت بیشتر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =