افشاگری دادکان درباره علی آبادی

برنامه این هفته نود با حضور محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان به بررسی مسائل و حواشی فوتبال ایران از زمان ریاست دادکان در این فدراسیون تا به عوامل ناکامی‌های این روز‌های فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دادکان با حضور در این برنامه به شدت از نحوه عملکرد محمد علی آبادی در سازمان ورزش انتقاد کرد و به افشای برخی مسائل پس از پایان جام جهانی 2006 پرداخت.

محمد دادکان با اشاره به رقابت خود با علی آبادی برای رسیدن به  ریاست فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: من و علی آبادی بر سر ریاست مسابقه داشتیم. دعوای ما هم بر سر رسیدن به همین ریاست ایجاد شد. علی آبادی به دنبال کسب ریاست فدراسیون فوتبال بود و به همین دلیل به صورت غیرقانونی من را اخراج کرد. من بعد از جام جهانی اعلام کردم که دیگر در فدراسیون فوتبال نخواهم ماند و از همین رو رئیس سازمان تربیت بدنی به خاطر طمعی که به ریاست داشت در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت نام کرد.

بازیکن سالهای گذشته تیم ملی فوتبال ادامه داد: در زمان ریاست من مسئولین وقت سازمان تربیت بدنی مشکلات بسیاری برای من و همکارانم ایجاد می کردند. نقش ریاست تربیت بدنی و شان وی در این حد نیست که تعیین کند تیم ملی چه تیمی را باید ببرد و چه کار باید بکند. در زمان جام جهانی از تیم ملی ایران هیچ کس دفاع و حمایت نکرد.

دادکان در خصوص نحوه بازگشت خود به ورزش کشور گفت: من به ورزش برنخواهم گشت مگر برای خدمت به پیشکسوتان. حضور من در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس شایعه ای بیش نیست و من فقط به خاطر خدمت به پیشکسوتان که هیچ توجهی به آنها نمی‌شود به ورزش خواهم آمد و دیگر به فوتبال برنخواهم گشت.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان درباره افتخارات خود بیان کرد: من 3 افتخار در ورزش دارم که خواسته‌ام روی سنگ قبر من هم بنویسند. اول کسب لوح لیاقت مدیریت از دست آقای خاتمی. دوم صعود تیم ملی به جام جهانی و سوم اخراج از فدراسیون فوتبال به دست محمد علی آبادی.

وی در ادامه در گفت: من اقدامات بسیاری در زمینه زیر ساخت‌های ورزش انجام دادم اما هیچ کس یک تشکر هم از ما نکرد. من در مدت ریاستم در فدراسیون فوتبال 15 کیلو وزن کم کردم و خانواده‌ام تحت شدید ترین فشار‌ها و تهدیدات بودند اما دراین بین برخی به دنبال بزرگ کردن دور شکم خود بودند.

او همچنین درباره نحوه انتخاب مربی در تیم ملی فوتبال افزود: فدراسیون فوتبال قطبی را به خاطر توانمندی‌هایش نیاورده است. بلکه وی را به خاطر از بین بردن محبوبیتی که در جامعه پیدا کرده بود به تیم ملی تزریق کردند و با کمی توجه می‌توان به این نتیجه رسید. در زمان من نزدیک به 150 هزار تماشاگر وارد استادیوم می‌شد اما اکنون برای بازی تیم ملی 300 نفر به استادیوم می‌روند و این نشان از کاهش محبوبیت تیم ملی در میان مردم است.

دادکان درباره حضور دایی و قلعه نوعی در تیم ملی فوتبال نیز گفت: دایی زمانی که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد از من کسب اجازه کرد. اما من به او گفتم که برای تو زود است و اگر ببازی کسی از تو حمایت نمی‌کند و همه پشت تو پنهان می‌شوند. قلعه نوعی هم برای مربیگری تیم ملی به من زنگ زد و من به او هم گفتم که تو را به تیم ملی بردند تا هواداران استقلال را به تیم ملی نزدیک کنند و از محبوبیت تو استفاده کردند.

دادکان در خصوص استقلال فدراسیون فوتبال در زمانم رعایت خود گقت: در زمان ریاست من فدراسیون دارای استقلال کامل بود و دوست و دشمن همه به این مسئله اذغان دارند ما فدراسیون مستقلی بودیم و قوانین بین المللی را حفظ می کردیم و به نکات قانونی ورزش کشور احترام می گذاشتیم و اجازه دخالت به هیچ احدی نمی دادیم و با کسی در این چهار سال معامله و مماشاتی نکردم.

محمد دادکان در پایان درباره مردم را بهترین افراد برای قضاوت خواند وافزود: این مردم هستند که باید بگویند که من آیا به فوتبال خدمت کرده ام یا نه و هیچ کس دیگری نمی تواند در این باره قضاوت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −    =  6