مجلس‌بالاخره‌به‌ایجاد‌سازمان‌هدفمندی‌‌یارانه‌ها‌تن‌داد

مجلس شورای اسلامی با وجود مخالفت با ایجاد سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و پس از بررسی پیشنهادات مکرر و متعدد نمایندگان سرانجام به ایجاد این سازمان تن دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پیشنهاد تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها که از سوی جمعی از نمایندگان تهیه شده بود با 134 رای موافق، 8 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

پیش از ارایه این پیشنهاد حتی برخی از نمایندگان پیشنهاد حذف کل این ماده را ارایه کردند که به تصویب نرسید.

براساس تصویب مجلس و با اصلاح ماده 15 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به دولت اجازه داده شد پس از ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون سازمانی با ماهیت شرکت دولتی به نام هدفمند سازی یارانه‌ها با استفاده از (منابع، امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات) موجود، برای اجرای این قانون و بال لحاظ قانون برنامه ایجاد کرده یا با اصلاح ساختار و ادغام شرکت‌های موجود تاسیس نماید.

همچنین دولت مجاز شد وجوه حاصل از اجرای این قانون را که خزانه واریز می‌شود عینا پس از وصول و کسر سهم دولت موضوع ماده 11 به طور مستمر و به عنوان کمک صرفا جهت اجرای اهداف و تکالیف مقرر در مواد 7 و 8 این قانون در اختیار سازمان قرار دهد تا برابر آن هزینه کند.

نمایندگان پیشنهاد دهنده برای تامین نظر همکاران خود موضوع معافیت مالیاتی این سازمان را حذف کردند.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  82