درآمد یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومانی از تراکنش های ناموفق

بانک مرکزی بابت طی سه ماهه پاییزکسب کرد

شبکه بانکی طی آذر ماه گذشته بابت 5 میلیون و 695 هزارو 756 تراکنش ناموفق حدود 4 میلیارد و 832 میلیون و 832 هزار ریال جریمه پرداخت کرد که نسبت به ماه قبل از خود از لحاظ تعداد 11 درصد و از لحاظ مبلغ جریمه 36 درصد رشد داشته است.در همین حال شبکه بانکی بابت هر تراکنش در ماه آذر 848.5 ریال جریمه شد در حالی که در آبان ماه این شاخص معادل 695 ریال بود که حدود 22 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در آذر ماه تعداد کل تراکنش های انجام شده معادل 96 میلیون و 488 هزار و 144 تراکنش بود که از این میزان 90 میلیون و 792 هزارو 388 تراکنش معادل 95.4 درصد کل تراکنش ها موفق انجام شد و حدود پنج میلیون و 695 هزارو 756 تراکنش معادل 5.9 درصد تراکنش ها ناموفق انجام شد.
بنابراین گزارش در ماه مذکور در بانک اقتصاد نوین تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های بانک اقتصاد نوین معادل 11.8 درصد بود که بابت این تراکنشها 273.3 میلیون ریال جریمه شد.
دربانک پارسیان تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های بانک پارسیان  معادل 5.3  درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 112.4 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک پاسارگاد تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های بانک پاسارگاد معادل 3.9  درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 51.7 میلیون ریال جریمه شد.
در پست بانک تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های پست بانک  معادل 11.4  درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 71.2 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک تجارت  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 9.7 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 730.7میلیون ریال جریمه شد.
در بانک توسعه صادرات  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.2 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 119 هزار ریال جریمه شد.
در بانک رفاه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 17.8 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 1.24 میلیارد  ریال جریمه شد.
در بانک سامان  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 4.2 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 48.2 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک سپه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 3 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق  37.2 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک سرمایه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 9.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 30 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک سینا  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 3.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق  15.3 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک صادرات  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 5.4 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 652 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک صنعت و معدن  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 0.9 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 120 هزار ریال جریمه شد.
در بانک قرض الحسنه مهر ایران  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 2.3 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 421 هزار ریال جریمه شد.
در بانک کارآفرین  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.3 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 335 هزار ریال ریال جریمه شد.
در بانک کشاورزی  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 1.7 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 7.6 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک مسکن  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 5.6 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 101.3 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک ملت تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 3.9 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 184 میلیون ریال جریمه شد.
در بانک ملی  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 5.9 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 1.4 میلیارد  ریال جریمه شد.
در مالی اعتباری توسعه  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 2.7 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 559 هزار ریال جریمه شد.
در مالی اعتباری شهر  تعداد تراکنش های ناموفق نسبت به کل تراکنشهای انجام شده توسط خودپرداز های این بانک  معادل 17 درصد بود که بابت این تراکنشهای ناموفق 40.5 هزار ریال جریمه شد.


مقایسه برخی ارقام


مقایسه ارقام نشان م یدهد که مثلا در بانک ملی تعداد تراکنش های ناموفق 5.9 درصد است در همین حال نسبت کل تراکنش های ناموفق به کل تراکنش های انجام شده در شبکه بانکی  نیز 5.9 درصد است . یعنی این بانک عملکرد متوسط در مقایسه با دیگر بانک ها دارد اما با توجه به اینکه 18 درصد خودپرداز ها در اختیار این بانک است درحالی که در ماه آذر بالغ بر 28 درصد کل تراکنش های شبکه بانکی را انجام داده است طبعا می توان گفت که این بانک عملکرد خوبی در جهت بحث تراکنش های ناموفق داشته است.این بانک همچنین 28 درصد کل جریمه رانیز پرداخت کرده که بابت هرتراکنش ناموفق 848 ریال جریمه شده است.


در بانک اقتصاد نوین که در این ماه عملکردخوبی از خود به جای نگذاشته نسبت تراکنش ناموفق این بانک به کل تراکنش ها 4 درصد بوده درحالی که کل تراکنش های انجام شده در این بانک نسبت به کل تراکنش های انجام شده شتاب 2 درصد است در نتیجه 4 درصد جریمه را پرداخت کرده و بابت هر تراکنش ناموفق خود 1196 ریال جریمه شده است. این بانک در ماه های گذشته عملکردی مطلوب داشت و همواره در جمع بانک های با تراکنش ناموفق پایین قرار داشت.


در بانک رفاه که در آذر ماه از نظر تعداد تراکنش های ناموفق کارنامه چندان خوبی برجای نگذاشته تعداد کل تراکنش های ناموفق این بانک 14.2 درصد کل تراکنش های ناموفق شتاب بوده در حالی که 4.7 درصد کل تراکنش های انجام شده را به خود اختصاص داده در نتیجه بابت هرتراکنش ناموفق 1404.3 ریال جریمه پرداخت کرده است.
درآمد پاییزی بانک مرکزی از تراکنشهای ناموفق
بانک مرکزی در پاییز امسال بالغ بر یک میلیارد و 131 میلیون تومان از محل تراکنش های ناموفق بانکی درآمد داشته است.


این میزان درآمد به معنای آن است که این بانک طی سال جاری بین 4.5 تا 5 میلیارد تومان از شبکه بانکی فقط از محل تراکنش های ناموفق درامد کسب می کند. این میزان درآمد  چنانچه در بخش بهبود خدمات شتاب سرمایه گذاری شود به معنای ان است که این بانک می تواند بهترین نرم افزار شتاب را با بالاترین قابلیت ها خریداری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =