بهای طلا در هفته آینده سیر صعودی می گیرد

تحلیلگران بلومبرگ پیش بینی کردند بهای طلا در هفته آینده سیر صعودی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، در دو روز گذشته بهای طلا به نسبت 0.6 درصد کاهش یافت در حالیکه دو روز گذشته به میزان 2.1 درصد افزایش یافته بود.سرمایه گذاران از طلا به عنوان یک سرمایه جایگزین استفاده میکنند.


این کاهش قیمت طلا به این دلیل بود که بهای دلار در برابر یورو افزایش یافت و به این موضوع باید توجه کرد که نرخ طلا با ارزها حالت عکس دارد.
براساس این گزارش، Hiroyuki Kikukawa ، مدیر تحقیقات در توکیو مستقر در اوراق بهادارشرکت ایندول اعلام کرد: در دو هفته اخیر قیمت های ارزها دارای نوسانات زیادی بودند و این تغییرات باید روند اصلاحی را در پیش گیرند.
وی گفت: پیش بینی میشود بهای طلا در هفته آینده روند صعودی خواهد داشت و نرخ دلار در برابر اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا با کاهش همراه خواهد بود.
این گزارش می افزاید،طلا برای تحویل فوری در بازار توکیو با کاهش 5دلار و 60 سنت به 1121 دلار و 20 سنت درهر اونس رسید. روز پنج شنبه نرخ طلا به بالاترین سطح در ماه مارس به 1128 دلار و 22 سنت در هر اونس رسیده بود.
بهای طلا برای تحویل فوری در ماه ژوئن در بخش کامکس نیویورک با 1 درصد افزایش به 1126 دلار و 10 سنت در هر اونس معامله شد.
در روز گذشته بهای یورو در برابر دلار با کاهش 1.3567دلاری همراه بود.
این گزارش حاکیست، بر اساس نظر سنجی بلومبرگ، 23 نفر از تحلیلگران و سرمایه گذاران مبنی بر تغییرات نرخ طلا در هفته آینده، 13 نفر اعلام به افزایش نرخ طلا، 5 نفر به کاهش بهای طلا و 5 نفر باقی مانده نظر خاصی نداشتند.
شایان ذکر است، بهای نقره برای تحویل فوری به 17 دلار و 92 سنت در هر اونس رسید.این هفته بهای نقره 6.1 درصد افزایش یافته است.
نرخ پالادیوم در این هفته با 0.7 درصد افزایش به 494 دلار و 25 سنت در هر اونس رسید.
ارزش پلاتین نسبت به روز گذشته با کاهش 0.4 درصد به 1662 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید در حالیکه در روز قبل بهای این فلز 1674 دلار و 68 سنت در هر اونس بود.
بهای پلاتین در این هفته با افزایش 4.1 درصد همراه بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24