تشکیل بانک خصوصی صنعت نفت با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریال

سیدمسعود میرکاظمی از تشکیل بانک خصوصی صنعت نفت با حداقل سرمایه 2 هزار میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وزیر نفت صبح امروز (شنبه 28 فروردین) در نشستی با حضور مدیران ارشد شرکت‌های سرمایه گذاری، افزود: هدف از تاسیس بانک صنعت نفت حضور پررنگ تر بخش خصوصی در صنعت و ایجاد سرمایه‌ای جدید برای اجرای پروژه‌ها به خصوص در بخش پایین دستی صنعت نفت است.


دکتر میرکاظمی حداقل سرمایه گذاری برای تشکیل بانک صنعت نفت را بر اساس آیین نامه شورای پول و اعتبار، 200 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: کارگروهی برای تسریع در تاسیس این بانک تشکیل شده است.
وزیر نفت افزود: با تشکیل بانک نفت حجم سرمایه‌گذاری در این صنعت در طول برنامه پنجم توسعه سه برابر خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برنامه پنجم توسعه قرار داریم، تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت نیاز داریم که 125 میلیارد دلار آن به بخش بالادستی اختصاص دارد.
دکتر میرکاظمی اظهار داشت: در کنار تمام منابعی که برای اطمینان بخشیدن به تامین این سرمایه فراهم شده، باید بانکی نیز توسط فعالان و شرکت‌های ایرانی صنعت نفت تشکیل شود تا اطمینان بیشتری برای اجرای پروژه‌ها در صنعت فراهم آید.
وزیر نفت با اشاره به اینکه هم اکنون روابط بسیار مطلوبی با بانک‌ها و موسسات داخلی و خارجی برای تامین اعتبار مورد نیاز صنعت نفت در برنامه پنجم برقرار شده،‌ یادآور شد: در همین حال با ایجاد این بانک جدید، بخش خصوصی با متولی شدن تامین سرمایه گذاری می تواند در سیاست های پولی و مالی نیز مشارکت داشته باشد.
وی تصریح کرد: با تشکیل بانک صنعت نفت علاوه بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و ادامه توسعه واحدهای واگذار شده، پروژه های توسعه‌ای جدید در آینده ساماندهی و پشتیبانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه با حضور گسترده تر شرکت های داخلی عملیاتی می‌شود، گفت: این امر مستلزم ارتقای کیفیت، فناوری و کاهش هزینه اجرای پروژه از سوی این شرکت‌هاست.
وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت به عنوان بخش دولتی و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی از هرگونه حمایت و کمکی برای تاسیس این بانک دریغ نکرده و برای ثبت شدن سریع تر آن در بانک مرکزی تلاش خواهد کرد.

دکتر میرکاظمی اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد بانک سرمایه‌ای صنعت نفت با تعدادی شعبه محدود در کشور باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  70  =  79