صنعت بیمه از بانکداری ۲۰ رتبه پایین تر است

فرشباف:

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رتبه کشورمان در تولید ناخالص ملی گفت: صنعت بیمه در مقایسه با صنعت بانکداری با این که از نظر شروع همطرازی می کنند، ولی بیمه دستکم 20 رتبه پایین تر دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فرشباف ماهریان افزود: در 2 سال اخیر همه تحریم ها و بحران های صنعت بیمه را مدیریت کردیم به گونه ای که با همه سختی ها، مساله ای برای صنعت ایجاد نشود.


وی در مراسم افتتاحیه بیمه اتکایی ایرانیان اظهار داشت: بیمه اتکایی یکی از حلقه ها و نهادهای جدید لازم برای صنعت بیمه کشور است و با وجود وظایف بیمه مرکزی در خصوص اتکایی، همیشه نیاز به وجود یک شرکت خصوصی توانمند در این زمینه و ایجاد بازار رقابتی ضرورت داشته است.
وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، باید نهادهای جدید بیمه ای ساماندهی شود و با توجه به برنامه پنجساله تحول در صنعت بیمه، شاهد شکل گیری و عملیاتی کردن چنین نهادهایی توسط بیمه مرکزی خواهیم بود.
دکتر فرشباف ماهریان بااشاره به این که ظرفیت اتکایی پذیرش شده با ظرفیت اقتصادی کشور معادل نیست یاداور شد:مدیریت برنامه تحول صنعت بیمه در 2 سال اخیر به گونه ای بود که واگذاری ما به خارج از کشور در رشته هایی که ممکن بوده، 21.7 درصد بوده است و به این ترتیب حدود 78 درصد را در داخل کشور نگهداری کرده ایم.
وی افزود: با توجه به برنامه کسب وکاری که بیمه اتکایی ایرانیان ارائه کرده و به طور تخصصی کسب سهم گسترده ای از بازار را هدف گذاری کرده است امیدوارم این شرکت بتواند قسمتی از این 22 درصد را بگیرد و با حضور این شرکت، شرکتهای مختلف صادر کننده بیمه نامه با اطمینان خاطر، پذیرش اتکایی برای مواردی که تا کنون پوشش نداشته را انجام دهند.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جابجایی ظاهری ارقام بین شرکتهای بیمه را مهم ترین تهدید در اجرای برنامه تحول توصیف کرد و گفت: هدف اصلی و مهم، توسعه و گسترش صنعت بیمه است و بیمه اتکایی ایرانیان این توانمندی را دارد و به ما و صنعت بیمه امیدواری می دهد تا برنامه تحول را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و صنعت بیمه ای کارامد و با با پوشش های گسترده از پورتفوی صنعت بیمه و برای همه اقشار جامعه داشته باشیم.
در این مراسم هم چنین دکتر قاسمی رییس هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان با اظهار افسوس از شناخته نشدن جایگاه مهم صنعت بیمه به عنوان یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی کشور، تاکید کرد: اگر اهمیت صنعت بیمه برای مدیران کلان کشور به نحو شایسته شناخته می شد،جایگاه بالاتر و تاثیر بسیار بیشتری در اقتصاد داشت.
وی در ادامه از همه فعالان و کارشناسان و مدیران صنعت بیمه خواست در شرایط کنونی که فشارهای زیادی به کشورمان وارد می شود، برای شناساندن جایگاه بیمه به مدیران، مردم و اقتصاد ملی برنامه ریزی و تلاش کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  34