انتقال منابع موسسه مولی‌الموحدین به بانک ایران زمین

عضو هیات موسس و مدیرعامل پیشنهادی بانک ایران زمین گفت: با توجه به اینکه قرار است بانک ایران زمین از منابع و شعب قابل استفاده موسسه مالی و اعتباری مولی‌الموحدین استفاده کند با آغاز فعالیت بانک فعالیت پولی موسسه به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیر حسن خانی در یک نشست خبری در محل شرکت تامین سرمایه امین با اشاره به آغاز پذیره نویسی بانک ایران زمین با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومان اظهار کرد: میزان سرمایه نقدی موسسان بانک مبلغ هزار و 35 میلیارد ریال معادل 51.75 درصد و مابقی سرمایه به مبلغ 965 میلیارد ریال معادل 48.25 درصد سرمایه برای پذیره نویسی به عموم عرضه خواهد شد.


به گفته او رقم 100 میلیارد ریال از کل سرمایه پذیره نویسی در فرابورس و 865 میلیارد ریال از طریق بانک ملت به مدت 15 روز عرضه خواهد شد.


به گفته وی موافقت اصولی بانک 20 تیرماه سال 87 از بانک مرکزی اخذ شده است و این بانک قصد دارد با رعایت قوانین بانک مرکزی به اهداف خود با تدوین برنامه‌های مناسب استفاده از فناوری‌های نوین بانکی دست پیدا کنند.


وی مزیت‌های بانک ایران زمین را دلیل استفاده از شعب موسسه‌ اعتباری مولی‌الموحدین تعداد شعب مناسب، کارکنان مجرب و متخصص و مشتری مداری عنوان کرد.


حسن خانی اضافه کرد: با توجه به اهداف بانک مرکزی در ساماندهی بازار غیر متشکل پولی بانک ایران زمین فعالیت خود را شروع کند تعاونی اعتباری مولی‌الموحدین دیگر فعالیت پولی نخواهد داشت و شعبی از این تعاونی که قابلیت تبدیل به بانک را دارند و حداقل بیش از 150 شعبه هستند با برند بانک ایران زمین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.


به گفته وی قرار نیست تعاونی مولی‌الموحدین منحل شود بلکه دیگر از عرصه پولی فعالی نخواهد بود و تبدیل به تعاونی سهامی عام خواهد شد و عنوان اعتبار از آن برداشته خواهد شد.
وی فاز اول پذیره نویسی بانک را 200 میلیارد تومان و فاز دوم را رسیدن به رقم 400 میلیارد تومانی که از سوی بانک مرکزی به عنوان حداقل سرمایه بانک‌ها عنوان شده است دانست.
حسن خانی در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی اعطای مجوز فعالیت را منوط به سرمایه 400 میلیارت تومانی بانک‌ها دانسته است گفت: با توجه به اینکه تقاضای بانک مربوط به سال گذشته است و سازمان بورس هم دقت زیادی در این باره انجام داده است با موافقت بانک مرکزی قرار شد که بانک ایران زمین فعالیت خود را با حداقل سرمایه 200 میلیارد تومان آغاز کند.
وی درباره سرنوشت سپرده‌های مردم در موسسه‌ مالی و اعتباری مولی‌الموحدین اظهار کرد: از تمام سپرده گذاران موافقت گرفته خواهد شد که سپرده‌های خود را به بانک ایران زمین منتقل کنند.
به گفته مدیرعامل کنونی موسسه مالی و اعتباری مولی‌الموحدین این موسسه از خرداد ماه امسال مقررات بسته سیاستی ـ نظارتی بانک مرکزی را رعایت کرده و نرخ سود‌های سپرده و تسهیلات خود را بر این اساس تنظیم کرده است.
وی در پاسخ به اینکه ممکن است برخی از مشتریان موسسه به دلیل اینکه بانک تحت پوشش بسته قرار خواهد گرفت سپرده‌های خود را از آن خارج کنند اظهار کرد: پیش از این هم مطابق نرخ سودهای بسته سیاستی نظارتی عمل می‌شد اما با مشتریانی که قرارداد قدیمی درباره‌ سپرده‌هایشان داشتیم نرخ سودهای قبلی پرداخت می‌شد ولی سپرده جدید افتتاح نشد.
وی ادامه داد: با توجه به رعایت قوانین بسته با اینکه رشد سودآوری موسسه طی امسال زیاد بالا نبود مشکلی در تبدیل شدن به بانک و رعایت نرخ سودهای مندرج در بسته سیاستی نظارتی نخواهیم داشت و سپرده گذاران نیز با تبدیل موسسه به بانک قطعا از حاشیه امنیتی بیشتری برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه سود پیش‌بینی شده برای بانک بدون در نظر گرفتن منابع انتقالی موسسه مولالموحدین بوده است گفت: منابع کنونی موسسه حدود 15 هزار میلیارد ریال است و به احتمال زیاد 95 درصد از یک میلیون سپرده گذار حساب‌های خود را به بانک ایران زمین منتقل خواهند کرد.
وی میزان سهم هر کدام از سهامداران کنونی بانک ایران زمین را 1.5 درصد عنوان کرد و پیش بینی سود موسسه را حداقلی عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3