ترافیک بازدیدها از شرکت خدمات انفورماتیک

دردانه بانک مرکزی آیا متحول خواهد شد؟

با گذشت حدود دو ماه از آمدن ابوطالب نجفی به شرکت خدمات انفورماتیک نشانه هایی از تحول در این شرکت به چشم می خورد. بازدیدهای مسئولان بانک های مرکزی و ملی از شرکت خدمات و نشست مسئولان این شرکت با مسئولان آی تی بانک صادرات طی دو هفته اخیر در واقعه نشانه های این تحول را نمایان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طی یک هفته 18 تا 25 بهمن ماه گذشته  مسئولان سه بانک مرکزی ، ملی و صادرات یا از شرکت خدمات بازدید کرده اند یا مسئولان این شرکت به دیدار آنها شتافته اند. همچنین در تاریخ 30 بهمن نیز جمعی از اعضای هیات مدیره بانک ملی و مسئولان بخش الکترونیک و انفورماتیک بانک ملی نیز از شرکت خدمات بازدید کردند.


اگر بازدید 30 بهمن ماه از شرکت خدمات   ناشی از اجرای فاز دوم واریز یارانه ها باشد اما سه دیدار و بازدید قبلی طی یک هفته 18 تا 25 بهمن همگی نشانه هایی از آغاز دور جدید رفتار سازمانی در شرکت خدمات را به نمایش می گذارد.


در 18 بهمن ماه محمودرضا خاوری و هیات همراه وی متشکل از مدیران شرکت سداد و بخش انفورماتیک بانک ملی از شرکت خدمات انفورماتیک  بازید  و انتظارات خود را از این شرکت اعلام کردند. پنج روز بعد یعنی 23 بهمن مسئولان شرکت به دیدار محمد رضاسلطانخواه معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات و دیگر مسئولان ای تی این بانک شتافتند و دیدگاه های طرفین  مورد بررسی قرار گرفت  و برای تداوم همکاری های مطلوبتر برنامه ریزی شد.


دو روز بعد یعنی در 25 بهمن محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی و هیات همراه وی از شرکت خدمات بازدید کردند و از آخرین تحولات و برنامه های این شرکت آگاه شدند.
پنج روز بعد یعنی در 30 بهمن  برات قنبری عضو هیات مدیره بانک ملی به همراه تعدادی از معاونین این بانک در محل شرکت حاضر بودند و بر فرایند اجرای فاز دوم واریز یارانه ها نظارت داشتند.

اولین بازدید:18 بهمن؛بازدید خاوری از شرکت

اولین دیدار از شرکت خدمات را  محمود رضا  خاوری مدیرعامل بانک ملی، ژان صیاد مدیر عامل شرکت داده‌پردازی سداد، محمدرضا عسگری مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و معین‌زاد معاونت فناوری اطلاعات بانک ملی از این شرکت انجام دادند.


در جمع مدیران این بانک و مدیران ارشد شرکت خدمات انفورماتیک از همراهی و عملکرد کارشناسان و متخصصان شرکت در اجرای موفقیت آمیز فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها قدردانی به عمل آمد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت خدمات انفورماتیک در این بازدید ؛ مهرداد گیومنش رئیس هیات مدیره، مهندس سید ابوطالب نجفی مدیر عامل و معاونین شرکت خدمات انفورماتیک، خاوری و هیات همراه وی را همراهی کردند.


خاوری در این دیدار با اشاره  به نقش اساسی بانک ملی در خدمت رسانی به همه اقشار جامعه و انجام بیش از یک سوم حجم گردش ریالی کل سیستم بانکی کشور در این بانک ، به اهمیت و نقش بانک و بالطبع انتظارات فراوان جامعه از آن تاکید کرد.
وی آمار منتشره پس از اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها را دلیل بر همکاری مطلوب و در خور تقدیر بانک و شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: این توفیق در مقایسه با تمامی بانک های خصوصی و دولتی محقق شده است.


خاوری  در راستای ترسیم  انتظارات بانک ملی بر ضرورت چابکی بیشتر شرکت خدمات  در پاسخگویی و تعریف جدید از فرایندهای فیمابین تاکید کرد  و توسعه روابط و افزایش  بهره وری در هر دو مجموعه را خواستار شد.


حرکت‌های جدید انجام داده ایم

در همین حال ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز تصریح کرد: با توجه به برنامه سه سال آینده شرکت ضعف‌ها و قوت‌های درونی، شناسایی و حرکت‌های جدیدی در راستای رفع این کاستی‌ها و حداکثر استفاده از فرصت‌های پیش‌رو با عنایت به نقاط قوت آغاز شده است؛ که در دو ماهه اخیر تحرکات جدی را در این خصوص شاهد بوده‌ایم.


بانک ملی تنها بانکی بوده که از ابتدا به شرکت اعتماد کرده

همچنین  مهرداد گیومنش رئیس هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه  بانک ملی نه تنها به عنوان مشتری و نه حتی سهامدار شرکت خدمات انفورماتیک، بلکه به عنوان بنیانگذار سیستم نوین بانکی در کشور پیشتاز بوده است گفت: بانک ملی از ابتدای  شکل‌گیری سیستم شتاب تنها بانکی بوده که به کم وکیف شرکت خدمات اعتماد کافی و وافی کرده و همراهی خود را نیز در عمل اثبات کرده است.
وی  آمادگی شرکت را جهت هرگونه همفکری و همراهی در زمینه‌های اجرایی،R&D و افزایش تعامل بین کارشناسان دو طرف اعلام کرد.

گسترش تعاملات بانک صادرات و شرکت خدمات انفورماتیک
  
در همین حال در دومین دیدار نشست مشترک مدیران شرکت خدمات انفورماتیک و بانک صادرات در محل این بانک بود که به منظور بررسی نحوه ادامه همکاری ها و تعیین تکلیف خدمات و سرویس‌های ارائه شدة انجام شد.


این نشست  با حضور محمد رضا سلطانخواه معاونت فناوری اطلاعات بانک صادرات و ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات و  تعدادی از مدیران هر دو طرف، برگزار شد.
بنابر گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت خدمات، در ابتدای این جلسه، نجفی مدیرعامل شرکت خدمات گزارشی از برنامه‌های اصلی این شرکت برای ارتقاء و توسعه خدمات در حوزه‌های Core Banking، شتاب و شبکه ارتباطی ارائه کرد.


در همین حال مهندس محمد رضا سلطان‌خواه به بیان انتظارات خود از شرکت خدمات پرداخت، راه اندازی سایت جمهوری، تسریع در پیاده سازی محصولات جدید مبتنی بر کارت و ارائه امکان دسترسی مستقیم به Core از طریق Channel Manager  را از جمله خواسته‌های اصلی و با اولویت بانک صادرات عنوان کرد.

در پایان جلسه، سید ابوطالب نجفی تلاش حداکثری شرکت خدمات انفورماتیک برای برآوردن نیازهای بانک صادرات – به عنوان یکی از مهمترین مشتریان شرکت- را خاطر نشان نموده و درخواست نمود بانک صادرات نیز با ارائه پیشنهادات سازنده‌، شرکت را در نیل به اهداف عالیة بانک یاری کند.


25 بهمن:بازدید دبیر کل بانک مرکزی از شرکت خدمات 
 
در سوین اتفاق بازدید سید محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی از شرکت خدمات بود در ادامه بازدیدهای خود از شرکت های تابع بانک مرکزی اتفاق افتاد. وی  روز 25 بهمن ماه، با حضور در جمع مدیران شرکت خدمات انفور ماتیک از بخش مانیتورینگ شرکت بازدید کرد.


به گزارش گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت خدمات در این بازدید که سید ابوطالب نجفی ضمن ارائه گزارش عملکرد، به تشریح برنامه های شرکت خدمات انفورماتیک پرداخت.


وی افزود:عمده فعالیت شرکت در خصوص VSAT، VNB، NPS و خدمات دیگری چون: دامون سبا، کربنکینگ، تسهیلات، همراه بانک، تلفن بانک است.


نجفی  همچنین  گزارشی از درآمدهای شرکت ارائه کرد و یادآور شد: برای جذب مشتریان بزرگ نیازمند افزایش توان سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی هستیم.


مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در خصوص اقدامات صورت گرفته طی دو ماهه اخیر اظهار داشت: اجرای موفقیت‌آمیر فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها و همچنین آماده سازی شرکت برای فاز دوم طرح یکی از مهمترین اقدامات شرکت در طی زمان یاد شده است.


شرکت خدمات کربنکینگ طراحی می کند

وی همچنین با اشاره به روند رو به رشد تراکنش ها به ویژه در بخش کارت که قریب به 40درصد رشد را در پایان 10 ماهه سال 89 نمایان کرده است یادآور شد:از جمله برنامه های مهم شرکت که در دست اقدام است ارتقاء نرم افزار سوئیچ و طراحی و اجرای کربنکینک با همکاری کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی است.


نجفی باز هم حمایت درخواست کرد

وی در ادامه با اشاره به آماری از تحولات پیش روی نظام بانکداری در جهان، متذکر شد: با در نظر گرفتن ضرورت توجه به امنیت ، کاهش شعب، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات و در نهایت توافق عمومی روی سلطه همراه بانک بر آینده نظام بانکداری ما نیز قطعا باید چنین رویکردی را دنبال کنیم و تحقق این مساله نیازمند خواست جمعی و حمایت بانک مرکزی به ویژه درخصوص تامین نیازهای شرکت در حوزه زیرساخت های حاکمیتی است


در ادامه این نشست سید محمود احمدی مهمترین وظیفه مدیران را در هر حوزه، فرهنگ سازی عنوان کرد و یاد آور شد: با شناخت دقیق از توانایی ها و توقعات می توان برنامه ریزی درست و کاربردی ارائه کرد وی همچنین متذکر شد با توجه به برنامه های بانک مرکزی و جایگاه ویژه نظام بانکی در برنامه ریزی ها باید به گونه ای عمل کرد که ارائه خدمات در بهترین حد و کمترین خطا صورت پذیرد و این توان در شرکت و جود دارد.دبیرکل محترم، توسعه بانکداری الکترونیکی را یکی از ابزارها و زیرساختارهای مهم نظام اقتصادی کشور عنوان نمود و با توجه به توان فنی، تخصصی و منابع انسانی شرکت خدمات انفورماتیک از شرکت مذکور خواست تا نهایت سعی خود را در این زمینه بنماید.


بازدید چهارم:30 بهمن؛ برات قنبری و هیات همراه

در ساعات پایانی روز 30 بهمن ماه سال جاری برات قنبری عضو هیات مدیره بانک ملی به همراه معاونین این بانک، طی بازدیدی از شرکت همراه با سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و مدیران پروژه‌های بانک ملی و صادرات از نزدیک بر فعالیت گروه عملیات بانکی در اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها نظارت کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت خدمات انفورماتیک به نقل از مدریت عملیات این شرکت ،با توجه به همزمانی واریز و برداشت یارانه ها با حجم تراکنش های اول ماه و افزایش ناگهانی مراجعات مشتریان بانک ها تا 40 درصد، از چندی قبل با اعمال تغییرات در سخت افزارهای سیستم کارت، بالا بردن ظرفیت پردازش تراکنش ها، افزودن توان سخت‌افزاری سایر بخش‌ها و ارتقاء ظرفیت و سرعت سخت‌افزاری پایگاه‌های داده برای توزیع مناسب‌تر اطلاعات، شرایطی فراهم شد تا در ساعات اولیه تراکنش‌ها به نحو مطلوب انجام شود.


بنابراین گزارش، در راستای بهبود کمیت و کیفیت پاسخگویی به حجم بالای مراجعان به ابزارهای پرداخت الکترونیک بانک‌های طرف قرارداد شرکت، بعد از اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتقاء و خطوط ارتباطی توسط این شرکت نیز افزایش یافته است.


در همین حال معاونت شبکه این شرکت نیز اعلام کرد: ظرفیت شبکه فضایی افزایش یافته و با این اقدام سرعت پاسخگویی موفق به تراکنش‌های بانکی نیز افزایش چشمگیری یافته است.


نقش شرکت ملی انفورماتیک

در بازدیدهای اخیر از شرکت خدمات برخی از اعضای هیات مدیره شرکت خدمات و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک هم حضور داشتند.


شرکت ملی انفورماتیک در تابستان امسال تلاش کرد تا در شرکت خدمات تحولاتی ایجاد کند که در این راستا موفق شد هیات مدیره را تغییر دهد اما محمود بهمنی مانع تغییر مدیرعامل شد و در نهایت هیات مدیره شرکت چند ماه صبر کرد و در آذر امسال توانست ابوطالب نجفی را جایگزین محمد پویانفر کند.


عسگری ،مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ، در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اعلام کرد که هیات مدیره جدید شرکت خدمات به هدف تغییر و تحول انتخاب شده اند و شاید اکنون این بازدیدها مقدمه تغییرات در این شرکت باشد. از سویی ضرورت افزایش توانمندیهای الکترونیک بانکهای ملی و صادرات نیز باعث شده تا این بانکها خیلی جدی تر انتظارات خود را برای این شرکت  به صورت شفاف بیان کنند.


البته شرکت خدمات انفورماتیک برای تحول نیازمند بسترهای دیگری نیز هست از جمله اینکه وظایف حاکمیتی و اقتصادی آن باید از هم تفکیک شود  این بحث  در جای خود مورد بررسی  قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5