نامه وزارت بازرگانی برای قطع تولید شیر یارانه‌ای

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در مورد دلیل افزایش قیمت شیر یارانه‌ای توسط برخی کارخانه‌های تولید کننده گفت: وزارت بازرگانی در نامه‌ای به برخی واحدهای لبنی، از آنها خواسته تا تولید و عرضه شیر یارانه‌‌ای را از 26 اسفند امسال متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد فربد اظهار داشت:‌ بنابر اعلام وزارت بازرگانی و طبق نامه‌ای که از سوی برخی سازمانهای بازرگانی استانی به تعدادی از کارخانه‌های تولید کننده محصولات لبنی ارائه شده، از تولید کنندگان خواسته شده تا تولید و عرضه شیر یارانه‌ای را از 26 اسفندماه متوقف کنند.

وی ادامه داد:‌ در این نامه اتمام بودجه یارانه‌ شیر به عنوان دلیل اصلی توقف تولید و عرضه شیر یارانه‌ای عنوان شده است.

فربد با بیان اینکه سازمان بازرگانی استانهایی مانند مازندران و فارس از تولیدکنندگان شیر یارانه‌ای خواسته‌اند تا عرضه و تولید شیر یارانه‌ای را ادامه ندهند، افزود: قرار نبود یارانه شیر در این مقطع زمانی قطع شود و به همین دلیل یک سری از پاکت‌های شیر که قبلا با عنوان شیر یارانه‌ای چاپ شده بود، در انبار تولیدکنندگان وجود داشت.

وی تصریح کرد:‌ تولید‌کنندگان نمی‌توانستند این پاکتها را که از قبل چاپ شده، دور بریزند و به همین دلیل شیر غیر یارانه‌ای در این پاکت‌ها توزیع می‌شود.

فربد با اشاره به کاهش 20 درصدی تولید و عرضه شیر یارانه‌ای در استان تهران، گفت:‌ قطع یارانه شیر اقدامی شتابزده و عجولانه است و وزارت بازرگانی باید با مطالعه بیشتر در این زمینه تصمیم‌گیری و اقدام می‌کرد.

وی با اشاره به عرضه شیر آزاد در پاکت‌های پلاستیکی شیر یارانه‌ای با قیمت 600 تومان، گفت: این مساله تقاضای خرید شیر را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث وجود شیر مازاد در کشور و ضرر دامداران خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: قطع یارانه شیر در حالی صورت می‌گیرد که دولت مقادیر قابل توجهی از این یارانه را طی سال جاری به تولیدکنندگان بدهکار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  85  =