رکوردزنی ساعتی قیمت دلار در بازار آزاد

نرخ فروش دلار صبح امروز در بازار رسمی طبق اعلام بانک مرکزی 1048 تومان تعیین شد و در بازار آزاد (غیررسمی) با قیمت 1185 تومان فروخته می‌شد.

خبرگزاری فارس گزارش داد: درحالی که صبح امروز دلار در بازار با نرخ 1185 تومان فروخته می‌شد، صرافی‌های خیابان فردوسی نرخ 1200 تومان را برای فروش به خریداران اعلام می‌کنند.

نرخ فروش دلار صبح امروز در بازار رسمی طبق اعلام بانک مرکزی 1048 تومان تعیین شد و در بازار آزاد (غیررسمی) با قیمت 1185 تومان فروخته می‌شد.

اما با وجود اعلام مسئولان بانک مرکزی مبنی بر کنترل بازار ارز قیمت دلار هم‌اکنون در صرافی‌های خیابان فردوسی 1200 تومان برای فروش تعیین شده است.

این افزایش قیمت درحالی رخ داده که دیروز دلار آمریکا 1165 تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری و فروخته می‌شد.

براساس این گزارش، در ساعت جاری دلار آمریکا با قیمت1190 تومان از مردم خریداری و با قیمت 1200 تومان به آنها فروخته می‌شود.

صرافان دلیل افزایش ساعتی دلار در روز جاری را عدم عرضه ارز به بازار از سوی صرافی‌های بانک‌ها اعلام می‌کنند و می‌گویند: قبلاً روزی 200 هزار دلار از بانک می‌گرفتیم اما چند روز است که فقط 50 هزار دلار می‌دهند که البته آن را هم امروز ندادند.

این درحالی است که یکی از مسئولان بانک مرکزی به فارس گفته بود: بانک مرکزی طی روزهای قبل بخشنامه‌ای را برای اعمال محدودیت در عرضه ارز به شعب بانکی ابلاغ نمود.

وی ادامه داد:‌ اما بعد از این بخشنامه، بانک مرکزی دیروز تصمیم گرفت که بخشنامه‌ جدیدی را برای لغو محدودیت عرضه ارز در بانک‌ها به صرافان تنظیم و ابلاغ نماید.

اما آنچه امروز در بازار ارز مشاهده می‌شود خلاف اظهارات این مسئول در بانک مرکزی است و نرخ دلار بدون دلیل خاصی همچنان روبه افزایش است.

افزایش التهاب در بازار دلار این نگرانی را تشدید می‌کند که بار دیگر نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازار ارز روی آورده و احتمال تکرار تجربه سال گذشته در این بازار تقویت شده باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =