کاهش قیمت هر اونس طلا از ۱۸۰۴ دلار به مرز ۱۷۹۰ دلار/ نفت عطش بازر طلا را فرو نشاند

سرانجام دیروز قیمت هر اونس طلا به بالای 1800 دلار و نقره به بالای 35 دلار رسید .اما سپس به قیمت 1776 دلار کاهش یافت و انتظار می رود با توجه به افزایش قیمت نفت عتش بازار به طلا کمی کاهش یابد و قیمتها کمی کاهش را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یه نقل از سایت اسدی نیا دیروز تریدرهای آسیایی قصد فروش نداشتند و مطمئن بودند که در بازارهای اروپایی و امریکا، طلا حتما به بالای 1800 دلار خواهد رسید و آنجا بود که طلای خود را بالای 1800 دلار فروختند و امروز صبح طلا تا 1776 دلار پایین آمد و هم اکنون در قیمت 1790 دلار در حال معامله شدن است.

روز گذشته بلومبرگ نیز گزارش داد که در اروپا شرایط رو به نزول است.از طرفی جایگاه سیلویو برلوسکنی در ایتالیا به شدت به خطر افتاده که وی امروز کناره گیری خود را اعلام کرد  و از طرفی دیگر بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را با کاهش رو به رو کرده است.این در حالی است که برنانکه در سخنرانی خود اعلام کرده است که تنها راه رهای از این شرایط نامساعد اشتغال زایی استاما اقدام بانک مرکزی اروپا در این راستا قدم برنمی دارد.

طلا در تحویل فوری  به 1799 دلار و 20 سنت رسید که این بها بعد از رسیدن طلا به بهای 1804 دلار و 40 سنت بوده است که بعداز 21 سپتامبر امسال به بعد بالاترین حد بهای طلا به حساب می آید.اما یک ساعت بعد از این مبادلات طلا دوباره کاهش پیدا کرد و به 1785 دلار در هر اونس رسید.

در عین حال گزارش آژانش درباره ایران بازار نفت را تکان داد و قیمت هر بشکه نفت برنت به 115 دلار رسید. این مسئله کمی سرمایه های بازار را به سمت بازار نفت سوق داد و باعث کاهش نسبی عتش بازار طلا شد.

خبرها:
صندوق اسپایدر دیروز 9 تن دیگر طلا به ذخایر خود افزود و مجموع ذخایر طلای خود را به 1264 تن رساند.
پارلمان ایتالیا، بودجه ریاضتی سال 2012 را به تصویب رساند و برلوسکونی نیز قول داد به زودی استعفا دهد.
دیروز آقای بهمنی در مصاحبه ایی اعلام کرد که قیمت دلار بازار آزاد را کنترل خواهد نمود.

سناریوی تحلیل تکنیکال طلا:

با اینکه جهت قیمت طلا همچنان رو به 1800 تا 1850 دلار است ولی نشانگرهای استوک و آر اس آی افزایش را نشان نمی دهند و احتمالا بعد از کمی کاهش قیمت ها دوباره شاهد افزایش قیمت به سمت 1850 دلار باشیم. این کاهش ممکن است تا محدوده 1750 تا 1770 دلار صورت گیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  48  =