نگرانی فعالان اقتصادی از قفل شدن شبکه بانکی

دبیر اتاق تهران اعلام کرد که درپی فساد اخیر در نظام بانکی کشور، بانک ها در لاک کاملا دفاعی فرو رفته و با قفل شدن سیستم بانکی عملا چشم انداز نگران کننده ای پیش روی فعالان اقتصادی ترسیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد مهدی راسخ در نهمین جلسه کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران اظهار داشت: اگر روند قفل شدن نظام بانکی کشور ادامه یابد فعالان بخش خصوصی با مشکل جدی مواجه خواهند شد از این رو از مسوولان دولتی می خواهم در ارتباط با پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی اخیر کشمکش های سیاسی را کنار بگذارند و رسیدگی به این پرونده جنجالی را به قوه قضاییه برای رسیدگی به آن بسپارند.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران خاطرنشان کرد که در شرایط فعلی برخی از بانک ها حتی از ارسال پرونده های درخواست تسهیلات جلوگیری می کنند و این پرونده ها را به بایگانی می فرستند.

پرویز حسابی نیز دیگر عضو کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران هم گفت: یک بانک معتبر در زوریخ سوییس برای همکاری با چندین بانک در ایران اعلام آمادگی کرده است اما متأسفانه بانک های ایرانی از این همکاری استقبال نکرده و دست رد به سینه بانک سوئیسی زدند.

وی خاطرنشان کرد که بانک ها علاوه بر قفل شدن، از چنین پیشنهادهایی که در شرایط تحریم به نفع ایران است دوری می کنند و عملکرد خود را بیش از پیش زیر سوال می برند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  90