خانواده آفریقایی در باغ وحش خرم آباد!

این روزها که دیدن شیر ایرانی برای ایرانیها به آرزو تبدیل شده تولد چهار توله شیر آفریقایی در باغ وحش خرم آباد مجالی برای دیدن خانواده شیرهای آفریقایی در این استان را فراهم کرده است.

ببه گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نظر روانشناسان برجسته جهان تماشای مناظر طبیعی همواره آرامش و لطافت ویژه‌ای را در درون ما انسانها فعال می‌کند. بشر امروز چنان زندگی خویش را با ارکان ماشینی پیوند زده است که گویی روح و روان خویش را از ابتدای خلقت در اسارت تکنولوژی یافته است.

این در حالی است که زندگی بشر امروز به واسطه پیشرفت‌های صنعتی آنچنان از طبیعت دور شده که حتی دقیقه‌ای آرامش طبیعی را نمی‌توان در زندگی امروز ما انسانها یافت. به دیگر سخن، دور شدن زندگی بشر امروزی از ارکان طبیعت کره زمین نه تنها باعث کاهش دردهای او نشده بلکه گریبان بسیاری از جوامع جهان را نیز گرفته است.

هرگاه که انسانها یک گام به طبیعت نزدیک شده‌اند با آرامش روحی و روانی عمیقی مواجه شده‌اند که لذت همین دقایق کوتاه سبب بازگشت بسیاری از جوامع بین المللی از زندگی تمام ماشینی به سمت محیط طبیعی شده است.

آن روزی که بشر در کره خاکی آفریده شد…

از سوی دیگر با صنعتی شدن جهان محیط‌های طبیعی به سمت و سویی پیش رفته است تا بدین ترتیب بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد جهان حیات وحش نابود شده و با در معرض خطر انقراض قرار بگیرند.

data-src=http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/8/29/122300_630.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −  42  =