حمایت توسن از سیزدهمین دوره مسابقه برنامه نویسی منطقه غرب آسیا

شرکت توسن از سیزدهمین دوره رقابت های منطقه ای برنامه نویسی (ACM، 78 ) که از سوی انجمن ACM بین المللی نظارت و هر ساله در سطح منطقه ای برگزار می شود حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در سیزدهمین دوره رقابت های منطقه ای برنامه نویسی ((ACM، 78 تیم از 50 دانشگاه کشور شرکت کردند، که در نهایت پس از دو روز رقابت تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل 7 مساله رتبه اول و یک تیم از دانشگاه تهران با حل 6 مساله رتبه دوم را از آن خود کردند تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این  دور از مسابقات  از سوی انجمن ACM بین المللی نظارت و برنامه ریزی و هر ساله در سطح منطقه ای برگزار می شود و تیمهای دانشجویی برتر به مسابقات جهانی راه خواهند یافت.

این گزارش حاکی است شرکت توسن با توجه به برنامه  توسعه فعالیت های مرتبط با مسئولیت های اجتماعی خود، موضوع حمایت از فعالیت های دانشجویی که بر پایه فناوری اطلاعات در کشور صورت می گیرند را  را در سند استراتژی کسب و کار مسئولانه خود قرار داده است.

دکتر رامتین خسروی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و سرپرست مسابقه برنامه نویسی((ACM ، منطقه غرب آسیا  یادآور شد: دو تیم برگزیده به مسابقات جهانی ACM که اردیبشهت سال آینده در لهستان برگزار می شود راه می یابند.

 خسروی، افزود: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حل 6 مساله در مدت زمان بیشتر از دانشگاه تهران حائز رتبه سوم شد.

 بر اساس این گزارش: ACM مخفف Association for Computing Machinery نام اولین انجمن علوم کامپیوتر است که در سال 1947 تاسیس شد. این انجمن اولین مسابقه رسمی ICPC را در سال 1976 برگزار کرد.

این مسابقات پس از مدتی با استقبال گسترده ای از سوی دانشگاهها مواجه شد تا جایی که در سال 1997 شرکت IBM به عنوان حامی اصلی این مسابقات معرفی شد و تعداد تیمهای شرکت کننده به بیش از 3 هزار تیم از 67 کشور دنیا رسید.
 

قاره آسیا از سال 1995 به مسابقات ACM پیوست و بعد از 4 سال ایران نیز به عنوان یکی از سایتهای قاره آسیا پذیرفته شد.

در این راستا دانشگاه شریف به عنوان یکی از 10 سایت آسیا است که تا کنون 7 دوره مسابقه منطقه ای ACM را برگزار کرده است.

وی در ادامه افزود: از 12 سال پیش، دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در سال جاری برای نخستین بار میزبان مسابقه‌ی برنامه‌نویسی دانشجویی اِی‌سی‌اِم در منطقه غرب آسیا است.

همچنین، قبل از مسابقه‌ی منطقه‌ای، یک مسابقه‌ی اینترنتی در روز 19 آبان1390  توسط سایت‌های منطقه‌ای برگزار شد تا تیم‌هایی که برای نخستین بار در این مسابقه شرکت می‌کنند با شرکت در آن بتوانند با سبک برگزاری آن آشنا شوند و تیم‌های باتجربه نیز در یک رقابت اولیه بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بیشتر بشناسند.

سیزدهمین دوره مسابقه برنامه نویسی منطقه غرب آسیا، در سه بخش، مسابقه آزمایشی، مسابقه منطقه‌ای سایت تهران و مسابقه هوش مصنوعی در روزهای10 و 11 آذرماه 1390 به میزبانی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حمایت شرکت توسن برگزار گردید.

شرکت توسن در سال 1378 با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راه حل های نوین در عرصه های مختلف الکترونیکی کشور مانند بانکداری الکترونیکی، تاسیس شد. تا سال 1387، این شرکت با نام کیش ویر در حال خدمت رسانی به جامعه بانکی ایران بود و از آن تاریخ به بعد تمامی محصولات و خدمات کیش ویر تحت نام توسن ارائه می گردند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  16  =