چشم انداز طلای ۱۷۵۰ دلاری در روزهای پنجشنبه و جمعه

طلا در روز پنجشنبه تحت تاثیر جلسه ی پنجشنبه و جمعه ی رهبران اروپایی قرار گرفته است که نتیجه ی این جلسه تاثیر مستقیمی را بر روی بهای طلا خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش طلا از خبرگزاری رویترز سطح پایداری که برای طلا در روز پنجشنبه تعریف شده است 1750 دلار در هر اونس است.

آینده ی طلا به گونه ای رقم خواهد خورد که اگر طلا در روز پنجشنبه کمتر از 1750 دلار در هر اونس بسته شود احتمال کاهش چشمگیری را خواهد داشت. به اعتقاد کارشناسان این بها حتی می تواند تا 1480 دلار در هر اونس هم کاهش داشته باشد.

اما اگر طلا به 1750 دلار در هر اونس برسد و در این بازه چیزی در حدود 4 یا 5 ساعت دوام بیاورد ما می توانیم شاهد افزایش چشمگیری برای این فلز ارزشمند باشیم. این احتمال به گونه ای خواهد بود که شرایط ثبت رکوردی جدید را برای طلا فراهم خواهد ساخت.

طلا در روز چهارشنبه

طلا در روز چهارشنبه در همان اندک معاملاتی که انجام شد با افزایش روبه رو شد تا اینکه سرمایه داران در اروپا با امید بیشتری به انتظار جلسه ی رهبران اروپایی و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا بنشینند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز طلا در 30 روز گذشته با رویکرد بدبینانه ای که اقتصاد اروپا با آن رو به رو شده است با روندی منفی رو به رو شد که این روند حتی بر روی نقدینگی بازارهای جهانی هم تاثیر منفی گذاشت.

از این رو بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که در صورت مساعد شدن شرایط برای بازارهای بورس جهانی و رونق گرفتن این بازارها سطح تقاضا برای طلا با تدریج با کاهش همراه می شود و بهای طلا با کاهش رو به رو خواهد شد.

اما طلا در تحویل فوری با افزایشی 0.4 در صدی در روز چهارشنبه کار خود را با 1740 دلار در هر اونس به پایان رسانده است و این دومین روزی بود که طلا با افزایش رو به رو شده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2