عرضه ۵ میلیارد یورو اوراق نفتی

معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه ریزی برای پیش فروش نفت به ایرانیان خارج کشور، از احتمال 5 میلیارد یورو پیش فروش نفت به مردم در سال جاری خبر داد و گفت: این اوراق نفتی در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، احمد قلعه بانی با بیان این نکته که هم اکنون مراحل عرضه اوراق سلف نفتی (پیش فروش نفت به مردم) مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد، گفت: پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه آینده انتشار اوراق سلف نفتی به مردم آغاز شود.

وی با اعلام این نکته که این اوراق پس از چهار سال قابلیت فروش دارد، تصریح کرد: هدف وزارت نفت از پیش فروش نفت به مردم تامین بخشی از 156 میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه صنایع نفت و گاز کشور در برنامه پنجم توسعه است.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا امکان عرضه اوراق سلف نفتی به ایرانیان خارج از کشور وجود دارد؟ اظهار داشت: علاوه بر مردم داخل کشور، برنامه ریزی برای عرضه اوراق سلف نفتی به ایرانیان خارج از کشور هم فراهم شده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، تاکید کرد: قرار است اوراق سلف نفتی در دو قالب ارزی و ریالی به مردم داخل و خارج از کشور عرضه شود.
قلعه بانی با اشاره به نهایی شدن آیین نامه انتشار اوراق بهادار سلف نفتی در سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ این آیین نامه در آینده ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود امسال مجوز فروش 5 میلیارد یورو اوراق بهادار سلف نفتی به وزارت نفت داده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  13