مسکن مهر برای تامین مالی مشکلی ندارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که منابع مختلفی برای تامین اعتبارات مسکن مهر پیش بینی شده است، گفت: تاکنون وام‌دهی به هیچ یک از پروژه‌های مسکن مهر متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، علی نیکزاد اظهار داشت: مسکن مهر برای تامین مالی پروژه ها و ساخت و ساز مشکلی ندارد و بخشی از منابع این پروژه از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی بابیان این نکته که دولت منابع مختلفی را برای تامین منابع مالی مسکن مهر در اختیار دارد، گفت: صندوق توسعه، صندوق ذخیره ارزی و بانک ها همگی از منابعی هستند که دولت می تواند برای تامین تسهیلات مسکن مهر از آنها استفاده کند.

چندی پیش عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته از سوی صندوق برای رشد و توسعه ساخت و ساز مسکن، گفته بود: مذاکرات اولیه برای عقد قرارداد با بانک مسکن انجام شده است. در واقع بر اساس چارچوب‌های تعریف شده، تا 25 درصد از منابع صندوق می‌تواند در بخش مسکن و ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

محمود دودانگه افزوده بود: بر این اساس، طرح‌های مسکن نباید دولتی باشد؛ بلکه تولی‌گری آن باید به بخش‌خصوصی سپرده شود؛ در این راستا هر طرحی که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد و بانک عامل آن را بپذیرد، می‌تواند از تسهیلات صندوق استفاده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =