هشدار رئیس اتحادیه طلا و جواهر به ذخیره سکه در منازل

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با هشدار به وضعیت غیرعادی بازار سکه گفت: حجم انبوهی از سکه طلا در حال جمع شدن در منازل است که این مساله در آینده تبعاتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی‌آرای، به تبعات این حجم انبوه سکه اشاره کرد و اظهار داشت:این روند به جو روانی دامن زده و امنیت آن نیز با چالش مواجه است. همچنین اگر روزی این سکه‌ها بخواهد به هر دلیل وارد بازار شود، چالش سقوط قیمت و بحرانی دیگر از آن سو را خواهیم داشت.
وی با تایید این موضوع به خبرنگار ما گفت: تازه داشتیم به کاهش قیمت سکه امیدوار می‌شدیم که رشد قیمت دلار اجازه آن را نداد.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار که به علت کاهش عرضه رخ داده است، غیرمنتظره بود. هرچند بالا ماندن رشد تقاضا برای سکه نیز چشم‌انداز کاهش قیمت‌ها را کمرنگ کرده بود، اما امیدوار بودیم تمهیدات بانک مرکزی به بهبود این وضعیت کمک کند.

کشتی‌آرای تصریح کرد: باید به راکد ماندن بازار سکه نیز به عنوان عاملی در بالا ماندن قیمت آن اشاره کرد. اکنون مردم یا دلالانی که از بانک‌ها یا حتی بازار سکه می‌خرند، حاضر به عرضه مجدد آن نیستند و به خاطر مسائل قیمتی یا پس‌انداز به صورت سکه در منازل، ترجیح می‌دهند آن را پس از خرید به جریان نیندازند. لذا عرضه سکه فعلا به خروج بازار آن از رکود کمکی نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2