چرا قیمت سکه در بازار کاهش نمی‌یابد؟

تبدیل دستفروشی آلوچه و لواشک به دستفروشی سکه و دلار

پس از نوسان‌های زیاد نرخ طلا و ارز و گران شدن واقعی و حبابی قیمت سکه در مدت اخیر، با شروع کاهش نرخ جهانی طلا و پیوستگی نزول نرخ، هیچ اثری از کاهش نرخ طلا به ویژه سکه در کشور مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا پس از دستفروش‌هایی که آلوچه، لواشک، پاستیل و آجیل می‌فروختند، حال با سیاست ایجاد بازار کاذب و بی منطق سکه و ارز نوبت به دستفروش های سکه و دلار رسیده است که با خرید از بانک، در خیابان‌ها اقدام به فروش سکه با نرخ ناهماهنگ و حبابی بازار می‌کنند و در این بین با فروش هر سکه، چند 10 هزار تومان نصیب دستفروش‌ها می‌شود.

حضور مافیای سکه که تعیین کننده نرخ‌ها هستند، قصه‌ای قدیمی است که همچنان ادامه دارد و اکنون مشاهده می‌شود که بانک‌ها نیز در مقابل این مافیا حرف چندانی برای گفتن ندارند. تا جایی که بانک مرکزی به تازگی در بخش نامه‌ای به بانک ملی تاکید کرده که از پارتی‌بازی در عرضه سکه به متقاضیان خرید آن خودداری کنند.

رییس بانک مرکزی درحالی از فروش سکه در تمامی شعب بانک به میزان درخواست مردم خبر می دهد که از سوی دیگر هر چه نرخ جهانی طلا پایین می‌آید، اقدام به افزایش گام به گام نرخ سکه کرده و با رونق بیشتر انتظار می رود که فروش سکه در شعب بانکی را در سطح گسترده‌تر ادامه دهد.

راننده‌های تاکسی بیش از هر کسی شاهد وقوع صحنه های تاسف بار روبروی شعب منتخب بانک ملی عرضه کننده سکه هستند. به گفته این افراد ساعت 12 شب به بعد صف های خرید سکه در سرمای زمستان بسته می شوند و کتک کاریها، دعواها، موکشیدن ها، مشت زدن ها و مشت خوردنها و له کردن‌ها با دادن شماره و عرضه سکه در بانک آغاز و با اتمام آن پایان می‌یابد.

گرچه قیمت هر اونس طلا نسبت به روز چهارشنبه 47 دلار کاهش پیدا کرده و امروز به هزار و 590 دلار رسیده، اما قیمت ها در بانک افزایش پیدا کرده است.
 

نرخ سکه در بانک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  9