تشکیل اتاق فکر گزینش بانک ملی ایران

دامغانیان پیشنهاد داد:

دامغانیان پیشنهاد تشکیل اتاق فکر گزینش بانک ملی ایران را برای استفاده واحدهای گزینش و حراست مطرح نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکدامغانیان عضو هیأت مدیره بانک در دهمین همایش سراسری گزینشگران بانک ملی ایران  که حجت الاسلام و المسلمین مهدی پویا عضو هیأت مرکزی گزینش بانک ها ،‌دکتر ادیانی عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و آقایان لاریجانی فرماندار شمیرانات ، اصغری رئیس هیإت مدیره بانک تات، دکتر شعبانی معاون دانشگاه امام حسین (ع) به همراه گزینشگران بانک در سراسر ایران حضور داشتند بر لزوم صیانت و پاسداری از شجره طیبه انقلاب اسلامی تأکید و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در فرامین خود برای جلوگیری از آفت این شجره طیبه مباحث کنترلی و نظارتی تعریف کردند که بحث گزینش نیز به همین منظور شکل گرفته است.

به گفته این مقام مسئول در بحث خدمت رسانی منابع انسانی یکی از اصلی ترین ارکان سازمان هستند که می بایست در راستای پیشرفت سازمانی برآن توجه خاصی شود و در محوریت این توجهات اخلاق و تخصص باید مدنظر قرار گیرد.

 دامغانیان با اشاره به اینکه بانک ملی ایران به تنهایی بخش بزرگی از بار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بردوش می کشد خاطرنشان کرد: گزینش کارکنان بانک باید به گونه ای صورت گیرد که در راستای جلب رضایت مردم و مسئولان و موفقیت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور مطلوب عمل کنند.

جایگاه گزینش در تعالیم الهی دین مبین اسلام، سیاست های گزینش و خط مشی آن در بانک و یکسان سازی معیارها برای سنجش افراد از جمله مسائلی بود که از نظر آقای دامغانیان باید در دستور کار گزینش بانک قرار گیرد.

وی در ادامه عدالت ،‌تقوی ، بینش اسلامی و اهلیت را از جمله بارزترین صفات شخصی عنوان کرد که به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی برگزیده می شود.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران سپس با بیان اینکه روان سازی امور و همراه نمودن مدیران سازمان در موفقیت گزینش تأثیر خوبی برجای خواهد گذاشت به تشریح گزارشی از عملکرد 9 ماه ابتدای سال 90 اداره کل گزینش بانک پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پویا، عضو هیأت مرکزی گزینش بانک ها نیز در این همایش با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن جلسات و همایش های برگزار شده خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فعالیت گزینش به حکم امام خمینی(ره) و با تصویب مجلس صورت گرفته است تاکنون جایگاه سازمانی برای این مهم به طور کامل ایجاد نشده است.

وی با بیان این که گزینش کشور باید همگام با علم روز دنیا حرکت کند بر ضرورت جذب نیروی انسانی متعهد تأکید کرد و بیان داشت:‌سلامت مدیران اجرایی از سلامت دستگاه حاکمیت کشور است.

عضو هیأت مرکزی گزینش بانک ها سپس با بیان این که عملکرد مطلوب گزینش بانک ملی ایران کسب رتبه اول توسط گزینش این بانک در میان بانک های کشور را رقم زده است.

تعامل خوب با سایر واحدهای گزینش ،‌برگزاری دوره های آموزشی،‌بازرسی مقطعی، تشکیل کارگروه های گزینش در استان ها و ترویج و توسعه فعالیت های علمی و پژوهش محور از جمله فعالیت هایی است که به گفته وی کسب رتبه اول را برای بانک ملی ایران بهمراه داشته است.

دکتر ادیانی عضو هیأت علمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز دیگر سخنران این همایش بود که در صحبت های خود هدف عنوان شده برای برگزاری این همایش تحت عنوان ارتقای کارآمدی گزینشگران بانک را در خود تقدیر توصیف کرد.

وی که عنوان بنیانگذار اتاق فکر در کشور و تحریر بیش از 14 جلد کتاب در حوزه فکر و اندیشه را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: برای ارتقای کارآمدی گزینش نباید کار روتین را دنبال کرد بلکه باید از عملکرد گذشتگان الگو گرفت و با تجمیع آرمانگرایی و واقع نگری به بهترین نتیجه دست پیدا کرد.
وی در پایان سخنان خود پیشنهاد تشکیل اتاق فکر گزینش بانک ملی ایران را برای استفاده واحدهای گزینش و حراست مطرح نمود.

گفتنی است در بخشی از این همایش از گزینشگران نمونه در حوزه های رابطین نمونه،‌مصاحبه گر نمونه، محقق نمونه و مقالات برتر تقدیر بعمل آمد.
سخنرانی دکتر شعبانی معاون دانشگاه امام حسین (ع) ، برگزاری کارگاه های آموزشی و بررسی وضعیت گزینش استان ها، پایان بخش این همایش دو روزه بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  73  =  77