وزیر نفت:صادرات نفت به کشورهای اروپایی قطع می شود

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران هیچگونه نگرانی برای فروش نفت ندارد، از امکان تهاتر نفت و کالا با برخی از کشورها خبر داد و اعلام کرد که صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های بین المللی درباره ارسال نامه ای به رئیس عراقی اوپک با محوریت تحریم صادرات نفت ایران به اروپا گفت: در حال حاضر سطح روابط ایران با سازمان اوپک خوب و مطلوب ارزیابی می شود و هدف از ارسال این نامه تشریک مساعی و هماهنگی بیشتر بین کشورهای عضو اوپک است.

وزیر نفت با اعلام اینکه کشورهای عضو اوپک باید حقوق یکدیگر را در تجارت بین المللی نفت رعایت کنند، تصریح کرد: بازار نفت یک بازار تجاری بوده و برخی از اعضا نباید حق سایر کشورهای عضو اوپک را نادیده بگیرند و عربستان سعودی هم باید پایبند این اصول باشد.

آمریکا تعامل خود را با ایران بیشتر کند

رستم قاسمی با تاکید بر اینکه با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب ایران هیچگاه تسلیم فشارهای آمریکا و برخی از کشورهای غربی نشده است، اظهارداشت: سالهاست که آمریکایی ها صنعت نفت ایران را تحریم کرده اند و از ایران خواسته اند که از حقوق خود عقب نشینی کند و بر این خواسته خود پافشاری کرده اند.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه ایران هیچگاه از خواسته های قانونی خود کوتاه نمی آید، بیان کرد: آمریکایی ها باید با افزایش فشارها تعامل خود را با ایران بیشتر کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  6  =