افزایش رسمی قیمت مزدا۳ و مزدا۲

با موافقت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت رسمی (کارخانه‌ای) خودروهای مزدا3 و مزدا2 افزایش و با قیمت عرضه این محصول در برخی نمایندگی‌های گروه بهمن یکسان شد.

به گزارش ایسنا، از چند ‌ماه پیش گروه خودروسازی بهمن اعلام کرده بود که درخواست خود برای افزایش قیمت برخی محصولات را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه کرده است.

طبق جدید‌ترین اطلاعات به ‌دست آمده، با درصدی از این درخواست افزایش قیمت (سه میلیون تومان) موافقت و قیمت تیپ 3 مزدا3 معادل50 میلیون تومان و تیپ 2 مزدا2 نیز معادل 35 میلیون تومان تعیین شده است. قیمت رسمی (کارخانه‌ای) قبلی مزدا3 حدود 47 میلیون و مزدا2 حدود 32 میلیون تومان بود.

البته پیش از موافقت سازمان حمایت با این افزایش قیمت نیز برخی نمایندگی‌های گروه بهمن این خودروها را با نرخی بالاتر از نرخهای رسمی (کارخانه‌ای) و در سطح قیمتی همین نرخهای جدید عرضه می‌کردند؛ به صورتی‌که می‌توان گفت سازمان حمایت با موافقت خود با افزایش قیمت، رسما بر نرخهای عرضه مزدا3 و مزدا2 در سطح برخی نمایندگی‌های گروه بهمن صحه گذاشته و آن را قانونی کرده است.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که گروه خودروسازی بهمن از قیمت‌های جدید نیز راضی نبوده و معتقد است که با این مقدار افزایش قیمت تولید این خودروها همچنان با ضرر همراه است. در این راستا گروه بهمن اخیرا درخواست دیگری را برای افزایش قیمت این محصولات ارائه کرده است.

ظاهرا در این درخواست گروه بهمن عنوان کرده که با توجه به رشد حدودا 25 درصدی نرخ ین در10 ماه اخیر، قیمت خودروهای سواری مزدا باز هم باید افزایش یابد.

حدود 30 درصد قطعات مزدا3 و مزدا2 داخلی بوده و حدود 70 درصد قطعات آن از خارج از کشور وارد می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  67  =  71