آیین نامه توانگری مالی شرکت های بیمه تصویب شد

رییس کل بیمه مرکزی در کنفرانس بین المللی بازاریابی بیمه، خبر از تصویب آیین نامه توانگری مالی شرکت های بیمه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ستاد خبری کنفرانس بین المللی بازاریابی بیمه محمد کریمی گفت: این آیین نامه بزودی به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: با تصویب آیین نامه توانگری مالی حدود و اندازه شرکت های بیمه برای پذیرش ریسک تعیین خواهد شد و بدین ترتیب شرکت ها براساس توانگری مالی که دارند می توانند قبول ریسک داشته باشند.

وی با اشاره به تدابیر بیمه مرکزی برای بیمه های زندگی تصریح کرد: تلاش برای اختصاص یارانه نقدی برای خرید بیمه های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد.

به گفته کریمی تقویت و تشویق بیمه گذاران برای خریداری بیمه عمر از طریق معافیت های مالیاتی که بروی بیمه های زندگی اعمال می شود راهی است برای جذب مردم برای خرید این نوع بیمه نامه ها که در حال انجام است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: واگذاری مجدد سهم اتکایی اجباری از سوی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه برای تقویت هرچه بیشتر بیمه های عمر به طور جدی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی باید از اتکایی اجباری خارج شود و ما در همین جا اعلام می کنیم که این آمادگی را داریم تا در جهت رشد و توسعه صنعت بیمه این گام اساسی را برداریم.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب بخشی از مبالغ اتکایی برای رونق بخشیدن به بازاربیمه های زندگی به شرکت های بیمه بازگردانده می شود.
کریمی با اشاره به این که اولویت ارایه مجوز های جدید با شرکت های تخصصی بیمه عمر است،یادآور شد:شرکت هایی که درخواست مجوز ارایه کرده اند در صورتی که برای بیمه های تخصصی باشد،زودتر به سرانجام خواهد رسید.

وی به شرکت های بیمه تاکید کرد: تنوع را برای ارائه بیمه های زندگی افزایش داده و با نیاز سنجی مشتریان طرح های نو ارایه دهند و به بیمه های عمرموجود اکتفا نکنند.

رییس کل بیمه مرکزی به تفاهم نامه بیمه مرکزی با دانشگاه اقتصاد تهران اشاره کرد و گفت:در مقطع دکتری پذیرفته شدگان را مورد حمایت قرار خواهیم داد تا در آینده نزدیک هیات علمی بیمه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور بیمه های خارجی در کشور عنوان کرد: بیمه مرکزی از کشورهایی که خواهان ارایه خدمات بیمه ای در خاک ایران هستند استقبال می کند و فضا برای حضور آنان فراهم است.

کریمی اضافه کرد:ارایه مجوز به بیمه های خارجی با هیچ ممنوعیتی همراه نبوده و قابل پیگیری است.
وی با تاکید بر این که برای شرکت های تخصصی بیمه های زندگی بستر سازی های مناسب دیده شده است،اظهار داشت:شرکت هایی که تنها در بخش بیمه های زندگی خواهان فعالیت باشند تنها با 100 میلیارد تومان سرمایه پذیرش خواهند شد این در حالی است که این رقم برای شرکت های جنرال 250 میلیارد تومان است.

وی به مدیران شرکت های بیمه پیشنهاد داد: برای بسط و گسترش بیمه های عمر در کشور حداکثر تخفیف را به بیمه گذاران و حداکثر کارمزد را برای شبکه فروش در نظر گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  52  =