تهدید طارق الهاشمی

طارق الهاشمی، معاون جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای دستگاه‌ها و ادارات وابسته به دفتر نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور را به تلاش برای جعل اخبار برای افزایش اتهاماتش متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون رئیس‌جمهوری عراق ضمن تکذیب خبر فرارش از کشور دستگاه‌ها و ادارات وابسته به دفتر نوری المالکی را به شایعه‌سازی علیه خود متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، طارق الهاشمی، معاون جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای دستگاه‌ها و ادارات وابسته به دفتر نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور را به تلاش برای جعل اخبار برای افزایش اتهاماتش متهم کرد.

وی در این بیانیه ادعا کرد: من از خواندن گزارشی که توسط فرماندهی عملیات بغداد صادر شده بود، مطمئن شدم که دستگاه‌ها و ادارات وابسته به دفتر نوری المالکی تلاش می‌کنند تا با ارائه اطلاعات دروغین و ساختگی نوری المالکی را در فضای وحشت و دروغ حفظ کنند.

وی در ادامه اخبار منتشرشده مبنی بر فرارش از منطقه کردستان را تکذیب و عنوان داشت: من هرگز از منطقه کردستان عراق خارج نشده‌ام. طالبانی و رئیس منطقه کردستان عراق به خوبی می‌دانند که من هرگز از زمانی که در تاریخ 17 دسامبر سال 2011 وارد کردستان شده‌ام این منطقه را ترک نکرده‌ام و مطالبی که در گزارش فرماندهی عملیات بغداد مبنی بر سفر من به موصل آمده است، صحت ندارد.

وی افزود: نه تنها طالبانی و رئیس منطقه کردستان عراق می‌دانند که من این منطقه را ترک نکرده‌ام، بلکه هیچ ‌کسی هم ندیده است که من از این منطقه خارج شوم. همچنین سازمان‌های امنیتی کردستان نیز تعداد سفرها و دیدارهای من را ثبت کرد‌ه‌اند و مسئولان می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر این مساله به آنها رجوع کنند.

الهاشمی طی این بیانیه همچنین اخبار منتشر شده درباره رابطه خود با نظام سابق و القاعده را رد کرد و گفت: من هرگز با اعضای نظام سابق که بیشترین ضرر را از آنها دیده‌ام و یا القاعده که بیش از هر شخص سیاسی دیگری از آنها تنفر دارم، رابطه‌ای نداشتم و در سال 2009 نیز از حزب اسلامی برای همیشه خارج شدم.

معاون رئیس‌جمهور عراق در بیانیه خود همچنین از نوری المالکی خواست که هر خبر و اطلاعاتی که به وی می‌رسد را باور نکند، چراکه برخی از این اطلاعات دروغین بوده و اثرات نابودکننده‌ای دارد.

وی عنوان داشت: اگر مسئولان مدعی هستند که قبل از وقوع عملیات‌ تروریستی در بغداد اطلاعاتی را در این ‌باره داشته‌اند، پس چرا دستگاه‌های امنیتی هیچ اقدامی را برای ممانعت از این مساله انجام ندادند.

طارق الهاشمی پیشتر از سوی دولت عراق به دست داشتن در پرونده‌های تروریستی این کشور متهم و حکم جلب وی از سوی مراجع قضایی صادر شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  52  =