واکنش‌های متفاوت به انتخاب پوتین

پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه که چهارم مارس برگزار شد واکنش‌های متفاوت جهانیان را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه گاردین چاپ انگلیس، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: "ولاد عزیز"! سورپرایز! سورپرایز! تو در انتخابات پیروز شدی! مردم روسیه نیز اشک می‌ریزند.

جان مک کین، سناتور آمریکایی نیز در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: این انتخابات به رغم نوآوری‌ها در فرآیند آن ناعادلانه بود و احتمال راه‌اندازی کمپین در آن نادیده گرفته شده بود.

رسانه‌ها نیز به نفع یک کاندیدای به خصوص موضع‌گیری کرده بودند و پوشش رسانه‌ای مناسبی از فعالیت کمپین سایر کاندیداها به عمل نیامد.

در همین حال کاترین آشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد: پوتین به عنوان یک رهبر سیاسی آینده سیاسی‌اش دچار مشکل شده است و من هیچ تردیدی ندارم که نخواهد توانست در شش سال آتی دوام بیاورد.

گری کاسپاروف، قهرمان شطرنج روسی نیز اعلام کرد: من پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری را به وی و دولت دوست‌داشتنی‌اش و ملت روسیه تبریک می‌گویم.

در همین حال سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد: کرملین تاکنون واکنش مناسب و کافی به تقاضای معترضان از خود نشان نداده است و این مساله نشان دهنده این است که تظاهرات‌ گسترش خواهد یافت.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  +    =  89