کاهش قیمت سکه‌های گرمی در بازار نسبت به بهای بانکی

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی از کاهش قیمت سکه‌های گرمی در بازار نسبت به آنچه در بانک پاسارگاد به صورت نقدی فروخته می‌شود خبر داد و هر گونه تقاضای کاذب برای این کالا را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، عباس کمرئی با اعلام این که هم اکنون سکه گرمی در بانک پاسارگاد با قیمت حدود 104 هزار تومان فروخته می‌شود، گفت:‌ این در حالی است که قیمت سکه در بازار حدود 102 هزار تومان است.

او ادامه داد:‌ قیمت سکه در بازار لحظه‌ای تغییر می‌کند اما بانک مرکزی تقریبا قیمت ثابتی را برای سکه در نظر گرفته است.

کمرئی با بیان این‌که روزانه حدود هشت هزار قطعه سکه گرمی در شعب بانک پاسارگاد فروخته شده است، گفت:‌ تعداد سکه‌های گرمی فروخته شده هم اکنون به 16 هزار قطعه رسیده است.

او علت فروش سکه‌های گرمی پس از جلوگیری از فروش سکه بهار آزادی توسط بانک مرکزی را وجود تقاضا برای خرید این سکه‌ها اعلام کرد و گفت:‌ همزمان با فرارسیدن ایام نوروز به سکه‌های ریز برای هدیه دادن نیاز است و این در حالی است که بانک کارگشایی سکه‌های گرمی را فقط در بسته‌های صد تایی عرضه می‌کند.

کمرئی ادامه داد: ‌از فردا سکه‌های گرمی در شعب منتخب بانک پاسارگاد در استان‌ها نیز عرضه می‌شود و عرضه این سکه‌ها تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی همچنین درباره وضعیت پیش فروش سکه نیز گفت:‌ پیش فروش فردا هم ادامه دارد اما درباره روز کاری هفته آینده هنوز نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی درباره ادامه سیاست پیش فروش سکه در سال آینده نیز گفت: این موضوع سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  +    =  14