اعلام هزینه‌ سفر زیارتی به عراق

مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری زیارتی سازمان حج و زیارت هزینه‌ سفر به عتبات عالیات عراق را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری در گفت‌وگو با ایسنا، با مبدأ قرار دادن استان تهران این هزینه‌ها را اعلام و بیان کرد: کم‌ترین هزینه‌ سفر زمینی به عراق با اقامت در هتل درجه دو «ج» از مقصد تهران،‌ 496هزار و 200 تومان و بیشترین هزینه‌ آن با اقامت در هتل درجه دو «الف» ‌600هزار و 340 تومان می‌شود.

او درباره‌ هزینه‌ سفر هوایی به عراق نیز اظهار کرد: کمترین هزینه‌ سفر هوایی به عراق از ایستگاه پروازی تهران با اقامت در هتل درجه دو «ج» 677هزار و 540 تومان و بیشترین هزینه‌ این سفر با اقامت در هتل درجه دو «الف»، 781هزار و 680 تومان می‌شود.

به گفته‌ شهسواری، منظور از هتل‌های درجه دو «الف» همان هتل‌های درجه یک کربلا و نجف است که برای اقامت زائران در نظر گرفته شده‌اند. تفاوت قیمت سفر به عراق را نیز درجه‌ هتل‌ها تعیین می‌کند، چون در حال حاضر تمام زائران از یک نوع اتوبوس در مسیرهای زمینی و خدمات پذیرایی بهره‌مند می‌شوند.

او همچنین تأکید کرد: عوارض خروج از کشور به مقصد عراق که 25هزار تومان می‌شود برعهده‌ فرد است و در هزینه‌ سفر محاسبه نمی‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری زیارتی سازمان حج و زیارت بیان کرد: هزینه‌ سفر هوایی و زمینی از دیگر استان‌های کشور به عراق تفاوت زیادی با مبالغ اعلام‌شده ندارد،‌ فقط بعد مسافت تا عراق در تعیین این مبلغ نیز اثرگذار است.

شهسواری همچنین درباره‌ی تعداد زائران ایرانی که به عتبات عالیات عراق به دو شکل هوایی و زمینی اعزام می‌شوند،‌ گفت: روزانه به‌صورت متغییر بین 80 تا 90 گروه که نزدیک به سه‌هزار و 500 تا چهارهزار نفر می‌شود، از ایران به عراق اعزام می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −    =  53