تاسیس بانک و بیمه دریایی ضروری است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواستار تشکیل بانک دریایی شد و گفت: طرح جامع حمل و نقل دریایی برای توسعه اقتصادی بنادر باید تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سردار احمد وحیدی در بیستمین همایش ارگانهای دریایی در کیش با اشاره به اهمیت حمل و نقل در کاهش قیمت تمام شده، گفت: 230 هزار کیلومتر مساحت خلیج فارس است که نیمی از آن به ایران تعلق دارد ،همچنین بیشترین تعداد جزایر و طول ساحلی خلیج فارس مربوط به ایران است که اینها نشان می دهد ما کشوری دریایی هستیم.
وحیدی با اشاره به رشد بیمه دریایی، افزود: اگر بیمه دریایی در چند سال آینده رشد نکند در حوزه حمل و نقل دریا با مشکل مواجه می شویم. باید با یک تصمیم مهم حوزه بیمه دریایی از انحصار خارجی‌ها خارج شود.
وی به برگزاری کارگروه دریایی در دولت اشاره کرد و گفت: در سطوح اجرایی باید برنامه گسترده ای داشته باشیم که البته این به معنای نفی وضع موجود نیست اما باید مانند موسسات رده بندی که در کشور ایجاد شد و تا حدودی نسبت به این امر بی نیاز شدیم، در دیگر حوزه ها هم وارد شویم.
وزیر دفاع با بیان اینکه شاید نیاز به ایجاد بانک دریایی برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد، اظهار داشت: بندر چابهار یک بندر استراتژیک و مهم است اما به اندازه کافی از آن استفاده نمی شود، ضمن آنکه قسمت بزرگی از ری اکسپورت کشور ما در کشورهای دیگر انجام می شود در حالی که اگر هماهنگی میان بانکها و سیستم حمل و نقل باشد ، نیازی به این اقدام نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  13  =