دانش‌آموزان بعد از ۱۴:۱۵ در مدرسه نمانند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که دانش‌آموزان در ساعات رسمی آموزش، حق ندارند بیشتر از ساعت 14:15 در مدرسه بمانند و ساعت‌های اضافی آموزش دانش‌آموزان باید به صورت کاملا اختیاری لحاظ شود نه اجباری.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و تاثیر این کاهش ساعت آموزش در مدارس گفت: گاهی اوقات دچار افراط و تفریط می‌شویم، چرا که مدارس تعریف درستی از کلاس‌های جبرانی ندارند و این موجب می‌شود که خانواده‌ها تصور کنند با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دانش‌آموز تمام وقت خود را در مدارس خواهند گذراند.

وی افزود: باید شرایط به درستی برای دانش‌آموز و خانواده‌ها تبیین شود، چرا که ساعت‌های آموزش کاملا مشخص است و کلاس‌های جبرانی و فوق‌برنامه‌ها هیچ ارتباطی به ساعت‌های آموزش رسمی ندارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ساعات درسی دوره متوسطه و راهنمایی به گونه‌ای است که بعضی از پایه‌ها از شنبه تا چهارشنبه با روزی شش ساعت پر می‌شود و تنها یک روز آنها هشت ساعته است، بنابراین مدارس با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز شش ساعت روزانه را در برنامه‌ها خواهند داشت و نهایتا دانش‌آموزان دبیرستانی یک یا دو روز را به جای شش ساعت هشت ساعت در هفته خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ساعت رسمی حضور دانش‌آموزان با پنج روز در هفته پر می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس مدارسی که هر روزه فعالیت خود را از ساعت 7:45 صبح آغاز می‌کنند، در روزهایی که ساعات آموزش شش ساعته است، فعالیت خود را در ساعت 13 به اتمام و در روزهای هشت‌ ساعته نیز تا ساعت 14:15 فعالیت آنها به اتمام می‌رسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، هیچ ساعت و برنامه اضافه‌ای به دانش‌آموزان تحمیل نشده است که درباره کاهش ساعت آموزش یا ایجاد خلل در درس دانش‌آموزان صحبت‌هایی عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه رسمی مدارس 32 یا 33 ساعت بیشتر نیست و در سال‌های قبل برخی از درس‌ها به صورت جبرانی در بعدازظهرها برگزار می‌شد، این در حالیست که تعریف کلاس جبرانی متفاوت است؛ به این معنا که باید کاملا به صورت اختیاری و برای دانش‌آموزان ضعیف این کلاس‌ها برگزار شود نه دانش‌آموزانی که مشکل درسی ندارند.

سحرخیز خاطرنشان کرد: 30 سال است که برخی از مدارس غیردولتی و دولتی شهر تهران به بهانه کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان را تا ساعت 4 و 5 در مدرسه نگه می‌دارند، بنابراین این گناه آموزش و پرورش نیست؛ لذا مردم باید خواسته‌های خود را از مدرسه مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ساعات رسمی آموزش حق ندارند بیشتر از ساعت 14:15 در مدرسه بمانند، چرا که ساعت‌های آموزشی لحاظ شده تکمیل می‌شود و اگر ساعت‌های اضافی برای دانش‌آموزان لحاظ می‌شود، باید به صورت کاملا اختیاری باشد نه اجباری.

سحرخیز ادامه داد: در صورت تمایل دانش‌آموزان برای استفاده از ساعت‌های فوق برنامه و همچنین کلاس‌های کنکور و سایر برنامه‌ها با اطلاع خانواده هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد، چرا که آموزش و پرورش در مدارس را به روی دانش‌آموزان نمی‌بندد، اما فوق‌برنامه‌ها و کلاس‌های تقویتی هیچ ارتباطی به بحث تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه و کاهش و یا افزایش ساعات درسی در روزهای دیگر ندارد، بلکه تنها یک یا دو روز را دانش‌آموزان به جای شش ساعت هشت ساعت در مدرسه می‌مانند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  21