گزارش هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک

جلد نخست «رابط 1؛ طرح ایجاد بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران»، «روابط عمومی همراه» نوشته داوود زارعیان و خلاصه مقالات هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک هم‌زمان با برگزاری این مراسم منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، دبیر اجرایی همایش هفتمین روابط عمومی الکترونیک روز گذشته (25 اردیبهشت) با ارایه گزارشی از روند این همایش گفت: در آستانه برگزاری این همایش جلد نخست کتاب «رابط 1» را منتشر کردیم؛ این کتاب حاوی بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران است.

وی با بیان این‌که انتشار «رابط 1» آغاز یک مسیر طولانی برای دست‌یابی به سوابق حرفه‌ای مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی است، افزود: مجموعه کتاب‌های «رابط» هر شش ماه یک‌ بار به‌روز رسانی و علاوه بر فضای مجازی به صورت کتاب و کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک افزود: در فاز نخست این طرح و در اقداماتی مستمر و برنامه‌ریزی شده، اطلاعات فردی و سوابق شغلی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی جمع‌آوری و بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران ایجاد شد.

وی با اعلام این‌که در فازهای بعدی دامنه اجرای این طرح به مشاغل حوزه رسانه، تبلیغات و جامعه اطلاعاتی نیز کشیده خواهد شد افزود: در گام نخست، در کتاب «رابط 1» برای نخستین بار مشخصات فردی، اطلاعات شغلی، عکس و سوابق حرفه‌ای بیش از 200 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های سراسر کشور که تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال جاری، در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک ثبت‌نام قطعی کرده بودند، منتشر شده است.
کاظمی‌دینان با تاکید بر این‌که در نخستین جلد این کتاب، جای بسیاری از مدیران و کارشناسان روابط عمومی خالی است افزود: آغاز این حرکت بزرگ و ارایه الگویی عملی از طرحی که می‌خواهد اجرا شود برای دبیرخانه همایش حایز اهمیت بود و همین امر، موجب شد این کتاب را به عنوان یک کار عملیاتی و به عنوان پیش‌طرح منتشر کنیم.

دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک همچنین از انتشار کتاب «رابط 2» در آبان‌ماه جاری خبر داد و گفت: علاقه‌مندان از اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه www.e-pr.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

همچنین در حاشیه این مراسم کتاب «خلاصه مقالات برتر هفتمین روابط عمومی الکترونیک» منتشر شد.
در این کتاب بخش‌هایی از پیام‌های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مقوله ارتباطات و روابط عمومی، منتشر شده است.

علاوه بر انتشار پیام دبیر هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک، اعضای ستاد برگزاری، مشاوران عالی و کمیته علمی همایش، معرفی و سوابق کامل و مستندات ادوار قبلی همایش به همراه خلاصه مقالاتی که در صحن اصلی هفتمین همایش، توسط استادان و مقاله‌نویسان برتر ارایه شد نیز منتشر شد.

در کتاب «چکیده مقالات» عناوین و خلاصه کتاب‌های منتشره از سوی دبیرخانه دایمی همایش و انتشارات «سیمای شرق» نیز ذکر شده‌اند.
کتاب دیگری که در حاشیه این مراسم به چاپ رسید «روابط عمومی همراه» نوشته دکتر داود زارعیان، استاد پیشگام روابط‌ عمومی الکترونیک در سال 90 است. وی در این کتاب به تبیین نقش تلفن همراه در روابط ‌عمومی پرداخته است.

زارعیان در این کتاب تلاش کرده است تا با بازتعریف کارکردهای ابزارهای نوین و به‌ویژه تلفن همراه، تاثیرات دوسویه این ابزار را در حوزه روابط ‌عمومی معرفی کند.

این کتاب که حاوی مطالب مفیدی درباره مسایلی مانند تعاریف روابط ‌عمومی، روابط ‌عمومی الکترونیک، ریزکارکردهای تلفن همراه و شبکه‌های ارتباطات سیار است، روش‌های علمی و عملی استفاده از تلفن همراه در انجام ماموریت‌های روابط‌ عمومی‌ها را به خواننده آموزش می‌دهد.

کتاب «روابط عمومی همراه» در 4 فصل با موضوعات تعاریف، وظایف و کارکردهای روابط‌ عمومی، تاریخچه تلفن همراه در ایران و جهان، روابط‌عمومی همراه، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و روابط عمومی و کارکردهای تلفن همراه در روابط‌ عمومی منتشر شده است.

نقش پیامک، پیام‌های چندرسانه‌ای، بلوتوث و اینترنت در روابط عمومی از محورهای اصلی این کتاب قلمداد می‌شود.
هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، روز گذشته 25 اردیبهشت ماه با حضور بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران و فعالان این حوزه در هتل المپیک تهران، برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =