شناسایی اختلاس در شبکه بانکی با نصب یک نرم افزار جدید

تا دو ماه آینده اجرایی می شود

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران از شناسایی هر گونه تقلب و اختلاس در شبکه بانکی با نصب نرم افزار جدید نظارت در شبکه بانکی از یک تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد جلیلی افزود: برای جلوگیری از هر گونه اختلاس در شبکه بانکی، نرم افزاری برای مدیران ارشد بانک ها طراحی شده تا از طریق آن امکان گروه بندی مشتریان خاص و تغییرات حساب آن ها فراهم شود.

وی ادامه داد: مدیران بانک ها با بهره گیری از این نرم افزار می توانند تغییرات حساب مشتریان را به بخش بازرسی ونظارت اطلاع داده و نظارت به صورت خودکار انجام می شود.

جلیلی با بیان این که ، این نرم افزار اختلاس و تقلب را به مدیران ارشد گزارش می دهد، گفت: بهره گیری از نرم افزار نظارت ظرف یک تا دوماه آینده عملیاتی و در بانک ها نصب می شود.

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران ، توسعه فعالیت های این شرکت را از برنامه های سال جاری اعلام کردو اظهار داشت: 23 بانک تا پایان سال جاری عضو این شرکت بودند که در سال جاری تعدادی از موسسات مالی واعتباری و همچنین لیزینگ ها نیز به آن ها اضافه شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ها قرار است در سال جاری بیمه ها نیز به عضویت این شرکت در آیند تا اهلیت اعتباری بیمه گذاران نیز بررسی شود.

این گزارش یاد آور می شود: شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران به عنوان یکی از هفت نهاد مالی جدید با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و مشارکت تمامی بانک های کشور و برخی از شرکت های بزرگ بیمه و لیزینگ در آبان ماه 1385 به صورت سهامی خاص تاسیس شده است. هدف اصلی شرکت به عنوان شرکت سنجش اعتبار (Credit Bureau)، بهبود مدیریت ریسک سیستم اعتباری کشور از طریق ارائه خدمات رتبه بندی و اعتبارسنجی به آن ها است. استفاده از خدمات شرکت موجب خواهد شد تا شرکت های اعتباردهنده از وضعیت کنونی و سابقه اعتباری مشتریان خود مطلع شده و آن ها را توانمند می سازد تا تصمیمات اعتباری خود را به صورت علمی، با ریسک کمتر و در زمان سریع تری اتخاذ کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. رسولی می گوید

    میگویند شرکت داده پردازی ایران در حال انجام است انشاله موفق باشند و جلوی اختلاس ها گرفته شود

ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1